Filmul „Ilegitim“, apreciat de critica internațională

Cultură 17 Februarie 2016 / 16:58 2706 accesări
Regizorul Adrian Sitaru

Regizorul Adrian Sitaru

Lungmetrajul „Ilegitim”, de Adrian Sitaru, care a avut premiera mondială pe 13 februarie, în cadrul secțiunii Forum a celei de-a 66-a ediții a Festivalului Internaţional de Film de la Berlin, a fost foarte bine primit, atât de public, cât și de critica de specialitate.

UN FILM PROVOCATOR, O DISTRIBUŢIE REMARCABILĂ Potrivit „Le Figaro“, filmul va genera multiple dezbateri. „Adrian Sitaru, susţinut de o distribuţie remarcabilă, nu alunecă în capcanele unui film tezist, nu îşi judecă niciunul dintre personaje şi semnează un film provocator, care poate fi interpretat în mai multe chei”, mai scrie publicația franceză.

„Cineuropa“ a apreciat că cel de-al patrulea lungmetraj al lui Adrian Sitaru reprezintă o întoarcere a regizorului la începuturile sale în cinematografia independentă, având în vedere că a fost realizat fără susţinere din partea Centrului Naţional al Cinematografiei. „Lungmetrajul jonglează şi cu limitele fine dintre acceptabil şi inacceptabil, fiind evident că aceste limite sunt uşor interschimbabile”, mai scrie „Cineuropa“.

DEZBATERI DESPRE MORALITATE, INCEST ŞI AFECŢIUNE FRATERNĂ „Adrian Sitaru („Pescuit Sportiv”, „Din dragoste cu cele mai bune intenţii”) redeschide subiectul avortului în cinematografia românească şi, chiar dacă impactul său nu este atât de puternic şi tulburător precum în „4 luni, 3 săptămâni şi 2 zile” (regia Cristian Mungiu), este foarte probabil să şocheze câteva minţi mai sensibile şi să declanşeze dezbateri înverşunate despre moralitate, incest şi afecţiune fraternă. De data aceasta, dezbaterea are loc fără un context istoric, deoarece linia narativă se află în prezent”, scrie și „Screen International“.

PREMIERA ÎN ROMÂNIA, PE 18 MARTIE „Ilegitim” va avea o ultimă proiecţie în cadrul Berlinalei, pe 20 februarie. În România, acesta va avea premiera pe 18 martie.

Cel mai recent lungmetraj al lui Adrian Sitaru este unul dintre cele mai provocatoare filme româneşti din ultimii ani, aducând în prim-plan povestea a doi fraţi şi iubirea lor ilegitimă. Festivalul Internaţional de Film de la Berlin a început pe 11 februarie şi se va încheia pe 21 februarie.

Prezențe românești la Berlinală

Noul film al fraţilor Coen, George Clooney şi criza refugiaţilor, în centrul atenţiei la Berlinală

„Miracolul din Tekir“, la Berlinală