Funcţionarii din achiziţii, schimbaţi la fiecare trei ani?

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Funcţionarii din achiziţii, schimbaţi la fiecare trei ani?

Administrație 13 Iulie 2016 / 17:15 610 accesări
Vicepremierul Costin Borc: „Se creează inerent nişte relaţii personale între achizitor şi vânzător“

Vicepremierul Costin Borc: „Se creează inerent nişte relaţii personale între achizitor şi vânzător“

Din disperarea de a nu mai avea fraude în privința cheltuirii banului public, guvernanții și parlamentarii au venit cu tot felul de soluții pentru a elimina problemele din sistem. După ce parlamentarii au schimbat legea achizițiilor publice, iar în urma modificărilor, principalul criteriu de atribuire a contractelor - ”prețul cel mai mic”, care a stat la baza multor lucrări prost executate, cu materiale de calitate îndoielnică, a fost eliminat, Guvernul Cioloș vine acum cu o altă idee. Vicepremierul Costin Borc a declarat, miercuri, că funcţionarii din achiziţii ar trebui schimbaţi la fiecare trei ani. „Eu nu am văzut un funcţionar public sau un angajat al unui serviciu de achiziţii din cadrul unei instituţii publice care să îşi schimbe slujba la fiecare trei ani. Întrebaţi în multinaţionale, în orice societate mare care are nişte reguli foarte clare de business şi o să vedeţi că este obligatoriu ca cei din achiziţii să se schimbe maximum o dată la trei ani sau, dacă nu ies din serviciul de achiziţii, măcar schimbă familia de produse cu care au legătură. De ce? Pentru că se creează inerent nişte relaţii personale între achizitor şi vânzător“, a spus Costin Borc. Deși intenția vicepremierului este bună, nu putem să nu ne întrebăm dacă măsura va fi eficientă la nivelul primăriilor. Oare în cât timp va putea un angajat de la Direcția de Patrimoniu, spre exemplu, să învețe cum se fac achizițiile publice?



12