Funcționaru’ bancar, prost plătit, needucat și neinformat

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
Rețeta „succesului“

Funcționaru’ bancar, prost plătit, needucat și neinformat

Economie 15 Noiembrie 2018 / 16:53 744 accesări
Guvernatorul BNR, Mugur Isărescu: „Bancherii n-au avut grijă ca funcționarii de la ghișee să fie bine plătiți, să fie informați, să fie educați și să nu fie supraîncărcați“

Guvernatorul BNR, Mugur Isărescu: „Bancherii n-au avut grijă ca funcționarii de la ghișee să fie bine plătiți, să fie informați, să fie educați și să nu fie supraîncărcați“

Multe situaţii neplăcute între consumatori şi bănci au apărut chiar la ghișeu, a spus, joi, guvernatorul BNR, Mugur Isărescu - „Am constat lipsa unei comunicări eficiente, la front office, unde lucrează funcţionarii, adică cei care sunt mai prost plătiți. Și asta am le-am tot spus-o bancherilor, în ultimii zece ani. N-au avut grijă ca cei care sunt în relaţie directă cu consumatorul să fie mai bine plătiți, să nu fie supraîncărcați și să fie bine educați. Da, nu e cazul să vorbim de lipsă de educaţie numai la consumator. Nu toți funcționarii din bănci sunt bine educați și informați, ba chiar mulți au tendința de pasa rapid vina, că așa le-a spus banca centrală. Dacă nu le convine o limită, spun că e impusă de BNR, ca și cum ei sunt buni, iar noi suntem răi“. Isărescu a vorbit la o conferință dedicată soluționării alternative a litigiilor din domeniul financiar-bancar. Una dintre ideile vehiculate a fost ca bancherii să acorde o mai mare importanță acestui aspect, atunci când fac training cu angajații lor. „Am constatat că mulți funcționari bancari nici nu știu că există un Centrul de Soluționare Alternativă a Litigiilor (sau CSALB)“, a spus oficialul Centrului Alexandru Păunescu. De notat că, din ianuarie și până în prezent, peste 350 de români s-au înțeles pașnic cu bancherii și au găsit rezolvări la diverse probleme, ca urmare a negocierilor intermediate de CSALB. Cei mai mulți dintre ei au obținut reducerea sau eliminarea unor comisioane, micșorarea ratelor lunare sau chiar ștergerea întregului sold rămas de achitat. În total, Centrul a primit peste 1.100 de cereri de la consumatori.



12