Infrastructura, sabotată de... zmeul zmeilor!

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Infrastructura, sabotată de... zmeul zmeilor!

Eveniment 24 Iulie 2015 / 00:00 576 accesări

AZI SE FURĂ UN LEU... Un miliard de euro neinvestiți sau furați din lucrări de infrastructură determină pagube de 10 miliarde de euro în viitor și tocmai de aceea este absolută nevoie de un ministru care să determine clar obiectivele pentru sectorul de transporturi, a declarat ieri vicepreședintele Uniunii Naționale a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR), Constantin Isac. „În acest moment, noi nu acordăm niciun fel de credit celor care se ocupă de implementarea proiectelor de infrastructură. Până acum, niciun ministru de la Transporturi nu a fost în stare să producă un plan coerent, să aibă o viziune viabilă asupra a ceea ce înseamnă dezvoltarea sectorului. Noul ministru, Iulian Matache, ar putea, dacă este în stare, să intre în istorie“, a spus Isac. În opinia sa, Master Planul de Transport reprezintă doar „o poveste frumoasă, fără niciun fel de concretizare în viitor“ - „Și dacă ne vom întâlni peste cinci ani, vom constata că lucrurile stau cam la fel în țara noastră. Vom zice că povestea a fost foarte frumoasă, dar zmeul zmeilor nu ne-a lăsat să facem ce ne-am propus. Noi, transportatorii rutieri, nu avem nicio aşteptare şi nu acordăm niciun fel de credit celor care se ocupă de implementarea Master Planului“.

BANI PIERDUȚI Transportatorii au mai remarcat faptul că România pare că își permite să nu facă niciun plan de dezvoltare a transporturilor rutiere. „Nu-i ca și cum asta ar împiedica creșterea economică a țării sau ceva... După 25 de ani de democrație, infrastructura este inexistentă. Provincii istorice sunt condamnate la subdezvoltare, pentru că nu se poate trece cu camioanele și cu trenurile. Moldova și Oltenia sunt, efectiv, prăbușite“, spun ei, cu ironie. La final, iată și un fapt divers extrem de interesant: un camion cu activitate de transport în România, care este bine administrat, aduce în fiecare an 30.000 euro la bugetul statului din acciza pe motorină, taxele pe salarii şi celelalte activităţi conexe pe care le angrenează. „La fiecare camion pe care suntem forțați să îl scoatem din piață, statul pierde 30.000 euro. Se pare că-și permite. Pe de altă parte, merge să adune taxe de la bătrânelele care vând pătrunjel“, a conchis Isac.

Taguri articol


12