Iohannis a cerut reexaminarea legii de modificare a Legii Educației

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
Legea a fost trimisă în Parlament

Iohannis a cerut reexaminarea legii de modificare a Legii Educației

Educație 22 Decembrie 2015 / 17:05 1394 accesări

Președintele Klaus Iohannis a solicitat Parlamentului reexaminarea legii pentru modificarea art. 133 din Legea Educației Naționale nr. 1/2011, prin care se stabilea că departamentele sunt unități academice funcționale. Șeful statului arată, în cererea de reexaminare transmisă marți președintelui Camerei Deputaților, că legea, în forma transmisă la promulgare, completează regimul juridic al departamentului, stabilind că acesta este unitatea academică funcțională, care asigură producerea, transmiterea și valorificarea cunoașterii în unul sau mai multe domenii de specialitate prin programe de studii și de cercetare. Astfel, legea prevede că departamentul va putea funcționa ca entitate distinctă cu sau fără buget de venituri și cheltuieli, cu statut și regulament proprii, aprobate prin hotărâre a Senatului universitar. Totodată, în cadrul departamentului se pot organiza și gestiona programe de studii de licență, master sau doctorat în condițiile de acreditare prevăzute de lege. ”Acest nou statut juridic pe care departamentele îl dobândesc se impune a fi însă reanalizat din perspectiva consecințelor pe care le generează în planul asigurării calității actului educațional, precum și a efectelor pe care noua reglementare le-ar putea produce ca urmare a intrării sale în vigoare în cursul anului universitar 2015 - 2016”, subliniază președintele Iohannis în cererea de reexaminare. Șeful statului precizează că, prin efectul legii transmise la promulgare, departamentele dobândesc atribuții echivalente cu cele ale facultăților în ceea ce privește gestionarea programelor de studii universitare, fără a fi însă obligate să parcurgă aceeași procedură de înființare. În plus, consiliile facultăților ar putea fi excluse din procesul decizional de înființare a unui program de studiu de licență, masterat sau doctorat, în cazul în care un astfel de program este inițiat de consiliul departamentului. ”O asemenea suprapunere de ordin funcțional și structural este de natură să genereze confuzii și inconsecvență la nivel decizional și managerial, cu grave consecințe asupra activității instituțiilor de învățământ superior”, indică Iohannis.



12