Iohannis, acuzat că a plagiat rezultatele proiectului „România educată“

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Iohannis, acuzat că a plagiat rezultatele proiectului „România educată“

Ce spun profesori cu mari performanțe despre „România Educată”
Educație 06 Decembrie 2018 / 11:11 2212 accesări
Senatorul Liviu Pop:

Senatorul Liviu Pop: "Rezultatele proiectului “România educată”, finanțat din bani publici, au suspiciuni rezonabile de plagiat și falsificare. Îl poftesc pe autointitulatul politruc K.W. Iohannis să verifice și să comunice public concluziile"

Rezultatele proiectului “România educată”, lansate de președintele Klaus Iohannis, "au suspiciuni rezonabile de plagiat și falsificare", susține fostul ministru al Educației Liviu Pop.

"Rezultatele proiectului “România educată”, finanțat din bani publici, au suspiciuni rezonabile de plagiat și falsificare. Îl poftesc pe autointitulatul politruc K.W. Iohannis să verifice și să comunice public concluziile", a scris pe Facebook senatorul PSD Liviu Pop.

Proiectul „România Educată”, ale cărui rezultate au fost lansate miercuri de președintele Klaus Iohannis, propune două scenarii pentru structura sistemului educațional, vizând toate ciclurile de învățământ. Ambele scenarii au în comun tranziții mai flexibile între cicluri, opțiuni suplimentare pentru tinerii din învățământul profesional, dezvoltarea învățământului de tip dual și prevăd, totodată, un rol crescut al consilierilor și portofoliilor educaționale, care devin operaționale.

Proiectul "România educată" este unul strategic, care să poată asigura un sistem de educație stabil, sustenabil și performant, a declarat președintele Klaus Iohannis. El a spus că este nevoie de schimbare și de soluții pentru o educație de calitate și a vorbit și despre "catastrofa" din urmă cu câțiva ani de la bacalaureat.

Ce spun profesori cu mari performanțe despre „România Educată”

“Din păcate, în aceste domenii ca educaţia de viitor, încercăm să avem forme fără fond. Adică, foarte multe lucruri corecte de altfel, dar mult mai multă vorbărie decât ce trebuie făcut corect. E clar că ce trebuie de evidenţiat sunt fondurile şi calitatea profesorilor. Restul lucrurilor sunt corecte şi bine făcute. Sper ca cei care în continuare se vor ocupa de el să fie oameni deştepţi şi să înţeleagă despre ce este vorba”, a spus, pentru MEDIAFAX, profesorul de matematică şi coordonatorul Lotului Olimpic Naţional de Matematică, Radu Gologan.

De asemenea, profesorul mai spune că din program lipsesc multe lucruri, cum ar fi componenta digitală.

“Şcoala nu va fi importantă prin faptul că dă aptitudini sau cunoştinţe, cum spun ei, ci va fi importantă prin a le deschide mintea în aşa fel încât în fiecare moment să poată schimba rapid meseria şi să înveţe ceva nou. (...) Sunt lucruri în raport care dacă vor fi luate în considerare pot revoluţiona sistemul de învăţământ. Sunt şi lucruri formale cum ar fi reuşita la Bacalaureat să depăşească 70%. Asta depinde multe de subiectele care vor fi”, a explicat Radu Gologan.

“Solicităm tuturor partidelor parlamentare să îşi asume aplicarea rezultatelor finale, lăsând deoparte disputele politice care pot deveni ridicole. Îndemnăm la responsabilitate socială, la dialog şi colaborare, indiferent de "războaiele" care se poartă în şi între instituţiile statului, astfel încât sistemul de învăţământ românesc să devină un exemplu veritabil pentru celelalte state, din întreaga lume”, a spus, preşedintele Consiliului Naţional al Elevilor, Petru Apostolaie.



Ştiri recomandate

12