"Karim 1" la primul voiaj după scufundare

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

"Karim 1" la primul voiaj după scufundare

Justiție 22 Iulie 2006 / 00:00 1814 accesări

Nava cambodgiană "Karim 1" a făcut, ieri, primul voiaj maritim, după aprox. două luni în care a stat pe fundul acvatoriului danei 0 a Portului Constanţa. Practic, cu ajutorul a două remorchere de 1.000 CP fiecare, cargoul a parcurs o jumătate de milă marină, adică distanţa de la locul scufundării pînă în dana RoRo 2, unde a acostat. Paradoxal, dar nava "Karim 1" este legată acum la cheul danei în care era în noaptea de 19 mai cînd a fost acroşată de tancul turcesc "Zoppun" şi exact în aceeaşi poziţie. Singura diferenţă este că acum are lipsă din bordaj zeci de metri de tablă, iar magaziile de la corpul navei sînt inundate de cîteva zeci de tone de apă. Ranfluarea navei "Karim 1" este a doua operaţiune de acest din Portul Constanţa, prima a fost efectuată în 2004 cînd nava coreană "Nazek T" s-a scufundat fiind încărcată cu buşteni, cherestea şi 600 tone de sodă calcinată. "Operaţiunea de scoatere a epavei s-a efectuat numai cu ajutorul baloanelor şi paraşutelor de ranfluare, fără intervenţia vreunei macarale plutitoare de mare capacitate", a declarat administratorul firmei de scafandrii care a efectuat ranfluarea, Valentin Plohod.

Potrivit directorului Căpităniei Zonale Constanţa (CZC), Alexandru Mezei, deşi a fost pusă pe linia de plutire şi a efectuat un mini-voiaj de o oră şi jumătate de milă marină, nava nu este încă în siguranţă. "Cargoul pluteşte şi datorită baloanelor de ranfluare care încă susţin nava. SRL va continua scoaterea apei şi aducerea navei la pescaje necesare în vederea andocării. Din punctul de vedere al Căpităniei, abia atunci va fi în siguranţă", a declarat Alexandru Mezei. Acesta a adăugat că a solicitat firmei de scafandri încercuirea navei cambodgiene cu baraj antipoluant şi a dispus ofiţerilor de la Serviciul de dirijare a traficului să limiteze viteza de deplasare a navelor care circulă în zona danei RoRo 2 pentru a nu provoca valuri care să ducă la scufundarea navei. "Vasul s-a scufundat datorită decupajelor din bordaj, găuri care există şi acum şi trebuie luate măsuri pentru a împiedica o a doua scufundare a acesteia", a subliniat directorul CZC, Alexandru Mezei.

Taguri articol


12