Manualele școlare, în dezbatere publică

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Manualele școlare, în dezbatere publică

Educație 16 Noiembrie 2017 / 12:50 1490 accesări

Ministerul Educației Naționale (MEN) a pus în dezbatere publică proiectul de metodologie privind evaluarea calității proiectelor de manuale școlare pentru învățământul preuniversitar. Potrivit proiectului, evaluarea calității științifice a conținutului fiecărui proiect de manual școlar este realizată de către trei experți cooptați — cadre didactice/specialiști externi: un cadru didactic din învățământul superior, un cadru didactic din învățământul preuniversitar și un specialist extern în domeniul pedagogie/ psihologie/ psihopedagogie, potrivit Agerpres.

„Un proiect de manual școlar este considerat admis din punctul de vedere al criteriilor de evaluare a calității științifice atunci când întrunește minimum 85 de puncte din 100 de puncte posibile. Ofertanții nemulțumiți de rezultatul evaluării au dreptul de a depune contestație în termen de 48 de ore de la primirea comunicării. CNEE organizează, în termen de 15 zile lucrătoare, sesiune de reevaluare a proiectelor de manuale școlare pentru care ofertanții au depus contestație. Procesul de reevaluare a proiectelor de manuale școlare se organizează utilizând aceeași procedură ca în procesul de evaluare, cu mențiunea că sunt cooptați alți trei experți pentru evaluarea calității științifice. În cazul în care se constată, pentru același proiect de manual, diferențe mai mari de 10 puncte între punctajul final din sesiunea de evaluare și cel final din sesiunea de reevaluare, cele două comisii se convoacă la sediul CNEE pentru mediere cu privire la punctajul acordat pe baza criteriilor de evaluare a calității științifice“, prevede proiectul.

Totodată, rezultatul sesiunii de reevaluare se comunică ofertanților și este definitiv.

Același proiect prevede că toate proiectele de manuale școlare declarate admise în urma încheierii sesiunilor de evaluare și de reevaluare sunt supuse unui proces de avizare științifică desfășurat de câte o comisie pe fiecare domeniu formată dintr-un reprezentant al Academiei Române, un reprezentant al Institutului pentru Științe ale Educație și un reprezentant al MEN/CNEE.



12