Noaptea, Portul Tomis devine raiul curselor ilegale de maşini

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
În absenţa poliţiştilor

Noaptea, Portul Tomis devine raiul curselor ilegale de maşini

Eveniment 04 Octombrie 2006 / 00:00 30262 accesări

Maşini scumpe, motoare turate la limita rezistenţei, fiţe de copii de bani gata şi peste 100 de persoane adunate ca la urs, toţi asistînd la curse de maşini care se desfăşoară în fiecare noapte în portul turistic Tomis. Dacă pînă în jurul orei 23.30 lucrurile păreau a fi liniştite, în zonă fiind doar cîteva maşini parcate, la doar cîteva minute după miezul nopţii lucrurile aveau să ia o întorsătură interesantă, odată cu sosirea zgomotoasă a unei coloane de maşini tunate. De cum au intrat pe aleea ce face legătura cu plaja Modern, interesul celor prezenţi a crescut brusc. Peste 100 de tineri s-au adunat în jurul bolizilor conduşi de indivizi care păreau a nu da doi bani pe faptul că motoarele erau pe punctul de a ceda din cauza supraturărilor. Începeau cursele. După cîteva “lansări“ în forţă, la care au participat autoturisme autohtone au intrat în scenă vedetele serii, un BMW de 220 cai putere, aproape nou şi modificat de proprietar şi un Jaguar ce sărea de 300 cp. Postat între cele două maşini, exact ca-n filme, un băiat care părea să nu aibă mai mult de 10-12 ani, a dat startul. După cîteva curse de maximum 100 metri, învingător a ieşit BMW-ul, înmatriculat B 10 TRF. “Hai, băi, să ne facem în Mamaia, dacă vrei pe distanţă mai mare, nu pe autostradă, că acolo te rup”, a spus şoferul învins. “Dacă pînă într-o sută de metri te-am făcut, cum dracu vrei să mă iei pe autostradă?“, a strigat arţăgos şoferul BMW-ului cîştigător. Marin Dumitru, unul dintre martori, spune că astfel de curse se desfăşoară aproape seară de seară: “Doar atunci cînd plouă sau este zăpadă nu-i găseşti aici“. În rîndurile participanţilor la astfel de curse au apărut chiar adevărate caste, cea mai “puternică“ dintre acestea fiind XTeam-ul, membrii grupării fiind recunoscuţi după sigla cu acelaşi nume aplicată pe luneta maşinii. De regulă, cînd la curse participă maşini scumpe, totul are o miză. În principal pariază şoferii sau proprietarii maşinilor, dar sînt situaţii în care şi cei care asistă îşi încearcă norocul. Pariurile încep de la 10-20 de euro şi pot ajunge pînă la 200, pentru o “liniuţă“. Şi asta sub ochii poliţiştilor care aruncă responsabilitatea dintr-o parte în cealaltă. De altfel, luni noaptea, de la începutul curselor şi pînă la sfîrşit, adică preţ de mai bine de trei ore, în zonă nu şi-a făcut apariţia nici măcar un poliţist. Poliştii Secţiei 3, cei care răspund de zona respectivă, spun că nu au cum să demonstreze că este vorba despre curse ilegale de maşini pentru că nu dispun de mijloace tehnice, gen camere video sau radare. Singura măsură care poate fi luată împotriva participanţilor la astfel de curse ar fi sancţiunea contravenţională pentru tulburarea liniştii şi ordinii publice, însă acest lucru este mai rar întîlnit în portul Tomis. Trebuie amintit că în urma unor astfel de teribilisme, în urmă cu aprox. doi ani, un individ aflat la volanul unui Audi A4 a omorît doi tineri care se plimbau în portul Tomis.

Îngrijorător este faptul că după competiţiile din port, de cele mai multe ori participanţii se “retrag“ în oraş, în parcări sau chiar în staţiunea Mamaia sau pe Şoseaua Mangaliei, unde-şi etalează abilităţile în conducerea bolizilor. De altfel, marţi noaptea, la mai puţin de jumătate de oră de la cursele din portul Tomis, dispeceratul SPR Constanţa a fost sesizat că în staţiunea Mamaia, mai mulţi tineri care conduceau motociclete de viteză s-au grupat pentru a organiza astfel de curse. La faţa locului au fost trimise două echipaje ale Biroului Poliţiei Rutiere, competiţia moto fiind omorîtă din faşă. Purtătorul de cuvînt al SPR Constanţa, insp. principal Marian Tudose, spune că în cazul în care astfel de curse se desfăşoară pe drumurile publice, conform prevederilor O.U. 84 nr. 195 din 2002, participanţii riscă dosar penal şi o pedeapsă cu închisoarea de la trei luni, la doi ani.



12