Nu vă veți mai debranșa de la RADET! Soluția inovatoare găsită de regie

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
Proiect-pilot Nu vă veți mai debranșa de la RADET! Soluția inovatoare găsită de regie
Social 03 Iunie 2016 / 19:02 6578 accesări 19 comentarii

Mihai Ioan, un locatar din scara de bloc unde a fost implementată instalația: ”Înainte așteptam jumătate de oră ca apa să se încălzească. Acum debitul este mai mare și aștept 20 de secunde să vină apa caldă”.

Mihai Ioan, un locatar din scara de bloc unde a fost implementată instalația: ”Înainte așteptam jumătate de oră ca apa să se încălzească. Acum debitul este mai mare și aștept 20 de secunde să vină apa caldă”.

Directorul RADET Constanța, Liviu Popa

Directorul RADET Constanța, Liviu Popa

În curând am putea spune adio costurilor uriașe la întreținere pe timp de iarnă și am putea avea apă caldă la robinet în doar câteva secunde, în orice moment al zilei, chiar dacă suntem racordați la rețeaua de termoficare. RADET a implementat un proiect-pilot la o scară de bloc din Constanța, care constă în distribuţia pe orizontală a apei calde de consum cu contorizare individuală și care ar putea fi extins la nivelul întregului oraș, în cadrul programului de reabilitare a clădirilor de locuit. Mai precis, fiecare consumator poate încheia un contract individual cu regia de termoficare, în așa fel încât să existe un contor individual, iar oamenii să își poată regla singuri temperatura din casă. Partea bună e că sistemul nu necesită, spre deosebire de centrala de apartament, reparații și verificări periodice sau înlocuiri ale echipamentelor.

Reprezentanții RADET Constanța au prezentat vineri, 3 iunie, soluția pentru cele mai mari inconveniente întâmpinate de constănțenii care se încălzesc în sistem centralizat. Dacă de-a lungul timpului mulți oameni s-au plâns fie că au de plătit mai mult decât consumă, fie că, din cauza unor vecini care nu și-au plătit facturile, sunt debranșați de la rețeaua de termoficare, iar caloriferele și apa nu se încălzesc suficient de repede, toate aceste lucruri pot deveni istorie. Regia a implementat un proiect-pilot la o scară de bloc din Constanța, care constă în distribuţia pe orizontală a apei calde de consum cu contorizare individuală și care ar putea fi extins la nivelul întregului oraș, în cadrul programului de reabilitare a clădirilor de locuit. Reprezentanții RADET au propus deja autorității publice locale contorizarea la ușă a constănțenilor în ceea ce privește distribuția energiei termice. ”Putem să extindem în oraș furnizarea de apă caldă la toate asociațiile de proprietari, dacă asociația este de acord. Când un bloc intră în lucrări generale, se poate modifica distribuția actuală existentă în bloc - pe verticală - în distribuție pe orizontală, care e în avantajul consumatorilor”, a explicat directorul general al RADET Constanța, Liviu Popa. Potrivit lui, sistemul nu necesită, spre deosebire de centrala de apartament, reparații și verificări periodice sau înlocuiri ale echipamentelor. Mai precis, fiecare consumator poate încheia un contract individual cu regia de termoficare, în așa fel încât să existe un contor individual, iar oamenii să își poată regla singuri temperatura din casă sau momentul în care vor da drumul la căldură. Cu alte cuvinte, ei au posibilitatea să achite doar energia termică pe care o consumă, în baza convenției de facturare. ”Proiectul a fost implementat la o scară de bloc unde au mai rămas două apartamente contectate la sistemul municipal de termoficare, restul având centrale termice. Acum, cei doi consumatori racordați la sistemul municipalității au independență totală de restul vecinilor. Dacă un locatar e rău-platnic, îi închidem căldura de la cutia din fața ușii sale, acolo unde e montat contorul”, a adăugat Popa.

CUM FUNCȚIONEAZĂ SISTEMUL

Instalația demonstrativă a fost pusă în funcțiune în primele zile din iunie, iar rezultatele s-au văzut din primele clipe, spun locatarii. Ei spun că apa se încălzește instantaneu. Și asta deoarece acest sistem asigură recircularea apei calde până la ultimul etaj, așa că oamenii nu mai sunt nevoiți să aștepte. ”Înainte așteptam jumătate de oră ca apa să se încălzească. Acum debitul este mai mare și aștept 20 de secunde să vină apa caldă. Ca eficiență, sistemul e perfect”, a spus un locatar din scara de bloc unde a fost implementată instalația, Mihai Ioan. ”Au scăzut din start costurile cu apa rece aruncată la canalizare până sosește apa caldă, fenomen cu care ne întâlnim în restul blocurilor unde au apărut debranșări”, a explicat directorul RADET. Prețul instalării sistemului diferă de la bloc la bloc, în funcție de mărimea conductelor. ”Lucrarea aceasta a costat sub 2.000 de lei fără TVA, iar prețul unui contor e de 600 de lei. Numărul contoarelor necesare într-un bloc se înmulțește cu 600, materialele și le poate procura asociația, proiectul îl face RADET, care asigură și manopera”, a subliniat Liviu Popa.

PROTEST ÎN FAȚA BLOCULUI

În timp ce reprezentanții RADET prezentau instalația inedită, membrii Sindicatului Energo-RADET se aflau în fața blocului pentru a protesta. Sindicaliştii l-au acuzat pe directorul instituţiei că a făcut o serie de afirmaţii neadevărate, de natură să inducă în eroare angajaţii instituţiei, cât şi opinia publică. Totodată, ei au precizat că așa-zisa redresare a regiei nu este decât un regres rușinos. ”Calitatea serviciilor RADET a scăzut ca urmare a creșterii numărului de reclamații pentru parametrii furnizați la consumatori, cât și a numărului mare de procese pierdute de RADET în instanțele de judecată, toate acestea având un impact negativ asupra prestigiului regiei, fiind cauzate de măsurile managementului dezastruos”, potrivit liderului de sindicat Petrică Mădulărescu. La protestul sindicaliştilor au fost prezente doar două persoane, despre care directorul RADET a spus că s-ar afla, de fapt, în concediu medical.

Citește și:

Numărul solicitărilor de debranșare de la RADET a scăzut. Vezi motivul!

Loading...

19 comentarii

cornel 20:28:43 / 03 Iunie 2016
centrala de scara

Cu 2600 lei scara poate sa aibe calldura si apa calda. Radetul a gasit prostii sa dea de lucru muncitorilor de la radet.

Florin 23:45:52 / 03 Iunie 2016
Centra de scara

De ce nu spun cei de la Radet ce se intampla cand apa calda respectiv agentul termic nu este livrat consumatorului la temperatura contractuala. Contorul respectiv inregistreaza??? Cand nu mai este furnizata energia termica si esti nevoit sa apelezi la surse alernative pt incalzire gen radiatoare, aer conditionat, panouri radiante, sa vad atunci parerea abonatilor. A fi independent e mult mai bine decat a fi dependent. Pierderile Radet tot abonatul o sa le plateasca. Diferenta dintre contorul de la boxa si cel de la usa cine o sa o plateasca. Sa raspunda cei vizati sau mai bine zis cei subventionati de primarie.

Gigi 03:56:27 / 04 Iunie 2016
Faliment scrie pe RADET

Gata cu furturile. S-a terminat. In sfarsit a venit gazul in constanta si a cazut mafia RADET si CONGAZ.

GIGI 03:58:10 / 04 Iunie 2016
Ani de zile am platit apa calda care era rece de fapt

Sute de mii de litri la nivel de oras. Acum aveti solutii inovatoare ...da pana acum am fost fraieriti sau cum?

Constantean 06:00:16 / 04 Iunie 2016
Ha, ha, ha

Cu o floare se face primavara ? O scara ? Tot ce se afirma in acest articol este fals si extrem de daunator pentru locuitorii din Constanta. Ce este mai grav este ca nu m-am gandit pana acum sa solicit restituirea banilor de la RADET (Primarie) pentru serviciile platite si nefurnizate. Cu mare ingaduinta ar trebui sa primesc undeva la 20.000 lei pentru ultimii 15 ani. Dar tupeul Radet si al celor care-I patroneaza este nemarginit. Vai de soarta noastra de "alegatori".

Sergiu 06:46:37 / 04 Iunie 2016
Analfabetism tehnologic extrem

Afirmatiile publice ale directorului RADET sfideaza si ridiculizeaza de ceva vreme bunul simt in domeneniul stiintelor exacte. Pe scurt, randamentul unei instalatii individuale este incomparabil mai mare decat al unui sistem centralizat, energofag si mai ales pus pe capatuiala in detrimentul beneficiarilor de servicii. Doar directorul face lobby unui sistem defunct, in vreme ce angajatii iau 1200 avans si lichidare. In aceiasi nota de calicie si profit se inscrie si Engie care verifica reteaua preluata de la fostul CONGAZ si unde la fiecare bloc si bransament descopera "pori iluzorii" reparati cu sume deloc neglijabile.

robert 06:58:27 / 04 Iunie 2016
Termoficarea

sistemul acesta ar fi fost viabil acum 5-6 ani, de cand au inceput deabransarile in masa. nu ar mai fi dus la eforturile financiare pe care le fac proprietarii pentru racordarea la gaze, care, in treacat fie spus, este un cosmar de cand cu GDF Suez. sistemul centralizat bazat pe centrale in cogenerare performante castigand teren in ultimii ani in tarile vestice, in special in Scandinavia unde procentul de bransati la sistemul centralizat este de 80-90%. asa, cu bani europeni atrasi doar pentru propriul hotel si kitsch-ul extrem din Mamaia, primarul-mascarici si gasca au nenorocit si RADET-ul si locatarii, laolalta cu intreg orasul dealtfel. Trist oras, tristi locatari. Pacat.

LUCIAN 07:10:10 / 04 Iunie 2016
Aprobari

Domnilor de la RADET,a-ti obtinut autorizatiile de construire pe casa scarii ?pentru care a-ti dat in judecata asociatiile .Monopolul RADET a cazut .Ma bucur insa ca a-ti coborat cu picioarele pe pamant si incercati sa faceti ceva si pentru populatia care a mai ramas racordata la acest sistem falimentar

Rugam organele de control sa verifice de ce nu se vrea ca poate cel mai mare punct termic din oras sa nu fie automatizat. Si procurorii sa se pronunte 09:44:31 / 04 Iunie 2016
Singura solutie

Singura solutie este ca in punctele termice sa se puna microcentrale pe gaz, solutie propusa de un independent din Consiliul primariei, si pt ca nu e psdist nu vor sa voteze baietii. Acest lucru l-a cerut si premierul. Microcentrale pe gaz in punctele termice. Atunci gcal ar scadea la 140 lei. Daca ramane actualul sistem tot nu avem apa calda caci nici pana azi punctele termice nu s-au automatizat macar. Ex : pct termic 105 unde recircularea nu functioneaza decat f rar, apa calda nu ajunge la abonati dar de ani buni o platim ca fiind recirculata si fierbinte. Nefiind automatizat nu exista nici un control.

dan 14:44:46 / 04 Iunie 2016
Pentru Rugam organele de control sa verifice de ce nu se vrea ca poate cel mai mare punct termic din oras sa nu fie automatizat. Si procurorii sa se pronunte

nene, trebuie ca esti dus rau cu pluta sa ceri sa vina procuratura, dna-ul, politia pentru rahatul tau de apa calda. pune-ti un instant si du-te repede de te cauta la mansarda, sigur vei gasi ceva.

Rahat poate esti mata, nicidecum apa calda 15:10:11 / 04 Iunie 2016
@ Dan

Inselaciunea, furtul, falsul in acte, etc nu intra in Codul penal? Sa plateasca cineva apa rece ca fiind calda e normal la voi ? Sa nu dati drumul la recirculare adica sa NU consumati curent electric si abonatii sa o plateasca ca si cand voi ati consumat curent electric si ati recirculat-o e normal ? E corect nu, asa considerati voi? Daca e corect de ce va temeti asa tare de parerea unui procuror sau alt reprezentant al organelor de control ?

Nu se cheama: " management defectuos" 15:18:52 / 04 Iunie 2016
Si capatana a fost tinut in brate atata timp pana au gasit cauzele procurorii

De 26 sa nu fi in stare sa automatizezi toate punctele termice din oras, sa nu fi in stare sa atragi fonduri, dar sa fi tinut director ? Cauzele pt care se intampla acest lucru trebuiesc gasite de oamenii legii.

liceanul premiant 15:36:25 / 04 Iunie 2016
Falimentul scrie pe voi cu asa manageri. Ei sunt vinovati de dezastrul din sistem

Deci Liviu Popa vrea ca noi, fiecare sa dam peste 2000 lei pt a face instalatia pe orizontala, sa ne luam noi fiecare contoare (probabil de la firme inregistrate in panama dar cu ei patroni), in loc ca sa instaleze in punctul termic O SINGURA microcentrala astfel incat populatia sa nu fie nevoita ea sa realizeze tot felul de lucrari si cheltuieli ??? Radetul primeste in fiecare iarna subventii pt populatie- nu ati putea cu aceste subventii sa cumparati cate o singura centrala pe gaz pt cate un cartier intreg de blocuri? Ati terminat liceul?- atunci trebuie sa stiti care varianta e mai avantajoasa ........

RADET=faliment 16:09:39 / 04 Iunie 2016
contracte individuale

Probabil contractul individual cu RADET este la fel ca cel cu RAJA.Daca vrei ,,contract individual"trebuie sa incheie absolut toti proprietarii din asociatie si mai fac si reclama mincinoasa pe la postul Tv al lui mazare.

Cotoroanta 21:08:35 / 04 Iunie 2016
Las-o jos c-o invati in brate.

Maine se voteaza.Nu votati Fagadau , ca sa poata cade si Popa de la RADET, ca este psd-ist

12

Adaugă comentariul tău





NOTĂ: Te rugăm să comentezi la subiect. Sunt interzise atacurile la persoană, limbajul vulgar sau tendenţios şi postarea materialelor publicitare. Încălcarea acestor norme va fi sancţionată cu ştergerea imediată a comentariului.

Pagina a fost generata in 0.1803 secunde