Polițiști din cadrul Poliției municipiului Constanța – Secția 1 au reținutpentru 24 de ore, o femeie, de 35 de ani, și un minor, de 15 ani, care ar fi efectuat mai multe tranzacții cu un card pierdut de către persoana vătămată.
Ca urmare a cercetărilor desfășurate într-un dosar penal, polițiștii au efectuat o percheziție domiciliară la locuința persoanelor în cauză.
Acestea sunt suspectate că au furat un card bancar pierdut de o femeie de 66 de ani în Constanța pe 28 decembrie 2022.
Ulterior, cei doi ar fi efectuat 5 tranzacții cu cardul în valoare de peste 300 de lei.
Se investighează aspecte ale însușirii bunurilor găsite sau obținute prin eroare, efectuarea frauduloasă a operațiunilor financiare, accesul ilegal la un sistem informatic și efectuarea ilegală a tranzacțiilor cu instrumente de plată fără numerar. Cele două persoane au fost conduse și încarcerate în Centrul de Reținere și Arestare Preventivă al Inspectoratului de Poliție din Constanța.
-------------------
Pentru a nu deveni victime ale unor astfel de infracțiuni, polițiștii din cadrul Biroului de Analiză și Prevenire a Criminalității vă recomandă:
- Atunci când cardul dumnevoastră a fost furat sau pierdut, contactați urgent banca emitentă și să solicitați blocarea cardului;
- Sesizați imediat organele de poliție cu privire la furtul sau pierderea cardului;
- Dacă dețineți internet banking, blocați imediat dumneavoastră cardul;
- Nu scrieți niciodată codul PIN pe spatele cardului sau pe un bilet, pus in portofel alături de card;
- Asigurați-vă că, în cursul tranzacţiilor comerciale, cardul rămâne sub atentă supraveghere;
- Asigurați-vă că, în timpul tranzacţiilor efectuate cu folosirea codului PIN, acesta nu este dezvăluit (voluntar sau involuntar) altor persoane;
- Protejați cu mâna introducerea codului PIN în ATM sau POS atunci când efectuați tranzacţii;
- Nu acceptați ca persoane străine să vă ajute la retragerea de numerar de la ATM;
- Nu introduceți codul PIN pe site-uri de internet şi nu-l divulgați telefonic;
- Păstrați cu grijă cardul şi nu dezvăluiți informaţiile specifice de identificare (număr card, data expirării, nume) altor persoane, chiar dacă acestea se prezintă drept angajaţi ai Băncii;
- Nu răspundeți niciodată mesajelor primite pe SMS sau prin e-mail prin care vi se solicită date personale (numărul de card, data expirării cardului, codul PIN);
- Nu împrumutați cardul altor persoane;
- Solicitați comercianţilor chitanţele aferente tranzacţiilor efectuate şi verificați cu atenţie informaţiile înscrise pe acestea;
- Păstrați toate chitanţele tranzacţiilor şi verificați extrasul de cont lunar;
- Sunați la numărul inscripționat pe spatele cardului pentru orice suspiciune pe care o aveți în utilizarea cardului la ATM/POS.