Ovidiu Joita, owner iAgency, ne explica importanta colaborarii cu o agentie SEO in 2018

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Ovidiu Joita, owner iAgency, ne explica importanta colaborarii cu o agentie SEO in 2018

Tehnologie 18 Iunie 2018 / 14:57 1115 accesări

Ovidiu Joița, owner iAgency

Ovidiu Joița, owner iAgency

Ovidiu Joita este ownerul iAgency, una dintre cele mai cunoscute agentii SEO din Romania. Avand o experienta de peste 15 ani in domeniul de marketing si publicitate, acesta a acceptat sa ne ofere mai multe informatii despre ceea ce inseamna SEO in societatea de astazi. In portofoliul iAgency, pot fi intalnite nume faimoase din piata online romaneasca: elvila.ro, dcnews.ro, veloteca.ro, christiantour.ro, totalsoft.ro, retargeting.biz, bogas.ro.

1.Cum trebuie sa arate optimizarea SEO in 2018?

Ovidiu Joita:Optimizarea SEO este privita in continuare de foarte multi marketeri ca fiind un domeniu tehnic. Cu toate acestea, o agentie SEO profesionala ar trebui sa stie ca optimizarea onpage si crearea de backlinkuri nu mai sunt suficiente. In momentul de fata, prioritar este mesajul pe care-l transmitem oamenilor, precum si oferta comerciala, deoarece aceste aspecte genereaza reactii din partea oamenilor. De aceea, primul pas pe care orice agentie SEO trebuie sa il faca atunci cand preia un proiect este sa analizeze oportunitatea de piata a business-ului si sa evidentieze utilizatorilor prin ce se remarca acesta.

Cu alte cuvinte, un specialist SEO trebuie sa cunoasca aspectele tehnice de SEO, dar si conceptele de marketing clasic sau de business understanding.

2.Ce investitii SEO trebuie sa faca un business?

Ovidiu Joita:Pentru a fi prezent in online, orice business are nevoie de promovare in online pe cat mai multe canale posibile, in functie de bugetul disponibil. Dar pentru ca SEO genereaza cel mai bun ROI (Return Of Investment), un astfel de serviciu nu ar trebui sa lipseasca din strategia de marketing a niciunui business. Din ce in ce mai multe branduri cunosc importanta optimizarii SEO si actioneaza in consecinta.

Da, ,,supravietuirea” in online este destul de costisitoare - serviciile se scumpesc, iar investitiile in acest domeniu continua sa creasca. In consecinta, specialistii in marketingul online si in SEO, in special, sunt din ce in ce mai putini si mai aglomerati. Este foarte complicat sa gasesti o agentie SEO care sa inteleaga profilul business-ului tau si sa iti aduca cele mai bune rezultate.

3.Ce provocari intampina un site corect optimizat SEO si cum arata un site SEO friendly?

Ovidiu Joita:Asa cum am afirmat anterior, optimizarea onpage nu este suficienta pe o piata concurentiala. Optimizarea SEO presupune stabilirea unei strategii de cuvinte cheie atat in cod, prin metataguri, headinguri, linkuri, denumire imagini, alt-uri, cat si in continutul de tip text aflat in pagina. Dar daca pe langa optimizarea onpage nu se realizeaza si backlinkuri de calitate, site-ul nu are cum sa isi consolideze autoritatea in mediul online si nu va lista in primele pozitii in Google.

In ceea ce priveste cea de-a doua parte a intrebarii adresate, un site SEO friendly dispune de o platforma CMS (content management system) care sa permita inserarea metatag-urilor, alt-urilor pentru imagini, headingurilor, redirecturi de linkuri sau adaugarea unor tipuri de relatii linkurilor. (Ex: rel=canonical). Desigur, arhitectura de linkuri pe care o genereaza platforma sau viteza de incarcare a site-ului sunt factori ce tin si de platforma site-ului.

5.Care consideri ca sunt cele mai importante 3-5 sectiuni pe care trebuie sa le optimizezi primele intr-un magazin online?

Ovidiu Joita:Site-urile moderne presupun pagini generate dinamic. In general, fiecare magazin online este construit dupa acelasi tipar: Home Page, Pagini de categorii, Pagini de subcategorii, Pagini de Produse, Pagina de Search si un Blog. Toate aceste pagini trebuie sa fie optimizate SEO, insa daca este vorba despre un magazin cu mii de produse, cele mai importante pagini sunt Home Page-ul si Paginile de categorii/subcategorii. Optimizarea trebuie sa fie facuta manual, nu printr-un algoritm automat.

Daca putem sa tragem o concluzie, activitatea de SEO, in prezent, se intrepatrunde cu marketingul online si a devenit foarte importanta puterea brandului. Daca nu exista elemente care sa diferentieze un business de competitie este aproape imposibil sa ajungi in primele rezultate Google.



Ştiri recomandate

12