Profesori corupți, condamnați să se întoarcă la... catedră

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Profesori corupți, condamnați să se întoarcă la... catedră

Eveniment 19 Mai 2015 / 00:00 2389 accesări

Au fost găsiți vinovați de fraudarea celor două sesiuni ale examenului de Bac din 2014 și, în loc să li se interzică exercitarea profesiei, chiar li se facilitează întoarcerea la catedră. Este cazul a trei cadre didactice din Tulcea, pe care magistrații Curții de Apel Constanța le-au condamnat, ieri, după ce procurorii le-au trimis în judecată pentru trafic de influență, complicitate la dare de mită, luare de mită, abuz în serviciu şi fals material în înscrisuri oficiale. Dorel Teodor Ţigău, profesor de matematică, și Mariana Gabi Costache, profesor de geografie, au primit câte trei ani de închisoare cu suspendare, iar Cornelia Bacalu, profesor de franceză, a primit doi ani și șase luni cu suspendare. În plus, ei sunt obligați ca, timp de 80 de zile, să muncească în folosul comunității la instituțiile de învățământ din Tulcea, unde să fie implicați în „programe de alfabetizare și de recuperare școlară (”A doua șansă), în activități de evaluare, informare, consiliere, asistență educațională și psihopedagogică, orientare școlară și profesională și să participe la derularea măsurilor educative aplicate minorilor”, după cum se arată în sentință. Mai mult, pe perioada termenului de încercare de patru ani, cei trei profesori trebuie să urmeze un curs de învățământ ori de calificare profesională la Inspectoratul Şcolar Judeţean Tulcea.

ACUZAȚII Potrivit rechizitoriului, inculpații au favorizat 45 de candidaţi la Bac, primind de la aceștia sume cuprinse între 400 și 800 de euro pentru fiecare disciplină. Pentru acordarea notelor de promovare, profesorii corectori fie au notat în plus lucrările, fie le-au modificat sau au rezolvat integral subiectele. Conform procurorilor, prin intermediul colegilor profesori, examinatorii au primit semne şi parole transmise de la şi către candidaţi, pe care aceştia le-au inserat în conţinutul lucrărilor în scopul identificării cu uşurinţă la corectare.



12