Publicarea de imagini „șocante“, permisă de Facebook în anumite condiții

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Publicarea de imagini „șocante“, permisă de Facebook în anumite condiții

Tehnologie 22 Octombrie 2016 / 13:50 749 accesări

Rețeaua social media Facebook a anunțat, vineri, că va permite publicarea imaginilor și conținutului potențial șocant dacă acesta prezintă un interes din punct de vedere informativ, relaxându-și astfel regulamentul considerat de multe ori prea dur, informează AFP.

''Vom începe să permitem elementele pe care oamenii le găsesc de actualitate, semnificative sau importante pentru interesul public — chiar dacă acestea ar putea încălca standardele noastre'', au declarat vicepreședinții Facebook Joel Kaplan și Justin Osofsky într-un mesaj publicat pe blogul companiei.

Cei doi au explicat că au lucrat alături de comunitatea și partenerii rețelei sociale în vederea găsirii unei modalități potrivite de a recalibra standardele legate de mesajele considerate prea ofensatoare pentru a fi publicate.

''Intenția noastră este de a permite mai multe fotografii și povești care nu constituie un risc de siguranță sau care nu înfățișează imagini cu minori sau cu alte persoane care nu doresc să fie văzute'', au explicat Kaplan și Osofsky.

Facebook a devenit o importantă platformă pentru distribuirea știrilor și s-a confruntat cu numeroase critici pentru cenzurarea anumitor mesaje considerate ofensatoare, în ciuda valorii lor istorice și editoriale.

Compania cu sediul în California și-a cerut scuze, vineri, pentru eliminarea unui videoclip postat de un grup suedez, care avea drept scop conștientizarea cancerului mamar, explicând că a fost ''o eroare''. În videoclipul animat postat de grupul Cancerfonden, sânii femeilor sunt reprezentați prin cercuri roz, fiind totodată explicate metodele de detectare a umflăturilor suspecte. Imaginile au fost considerate "ofensatoare" de către rețeaua de socializare. Înainte ca Facebook să revină asupra deciziei, Cancerfonden declarase într-o scrisoare deschisă către Facebook că respectiva campanie "nu a fost menită să ofenseze"

Facebook a provocat nemulțumirea internauților și luna trecută, atunci când a cenzurat celebra fotografie a fetiței pline de arsuri care fuge după un atac cu napalm în timpul războiului din Vietnam, pe motiv că prezenta nuditate.

Wall Street Journal a scris, vineri, că unii dintre angajații Facebook au făcut lobby pentru a fi eliminate unele mesaje ale candidatului republican la președinția SUA, Donald Trump, precum cele în care acesta susține interzicerea imigranților musulmani. Însă, directorul executiv al Facebook, Mark Zuckerberg, a respins solicitările pe motiv că acest lucru ar însemna cenzurarea unui candidat politic.

Rețeaua social media Facebook deține 1,7 miliarde de utilizatori în toată lumea.



12