Reclamele la băuturile spirtoase trebuie să fie decente, oneste şi reale

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Reclamele la băuturile spirtoase trebuie să fie decente, oneste şi reale

Justiție 07 Iunie 2012 / 00:00 468 accesări

Consiliul Român pentru Publicitate (Romanian Advertising Council - RAC) a aprobat \"Regulile de comunicare comercială responsabilă privind băuturile spirtoase\", un document al cărui scop este prevenirea şi penalizarea comunicărilor comerciale ce nu vor promova consumul responsabil de alcool şi un comportament responsabil. Noua anexă a Codului RAC, intitulată \"Reguli de comunicare comercială responsabilă privind băuturile spirtoase\", este un document adoptat de producătorii de băuturi spirtoase din România, reuniţi în Forumul Român pentru Consum Responsabil de Alcool (RFRD). Scopul acestui cod este promovarea produselor alcoolice către un public adult, în mod responsabil şi adecvat. \"Prin anexarea regulilor de comunicare comercială responsabilă privind băuturile spirtoase la Codul de Practică în Publicitate, Comitetele Etice RAC vor avea la dispoziţie un ghid mai detaliat şi specific pentru evaluarea comunicării comerciale privind această categorie de produse. Este de apreciat atitudinea responsabilă a reprezentanţilor acestei industrii reuniţi în RFRD şi angajamentul acestora de a adopta cele mai avansate standarde de comunicare etică\", a declarat preşedintele RAC, Ecaterina Şafarica.

Prevederile Codului RFRD se aplică tuturor comunicărilor de marketing, indiferent de tipul de media sau canalul de comunicare, inclusiv comunicării digitale. Regulile de autoreglementare în materie de comunicare comercială responsabilă pentru băuturile spirtoase fac referire la plasarea responsabilă, la promovarea unui consum responsabil, la protecţia minorilor, la siguranţa şi sănătatea consumatorilor, precum şi la modul de prezentare a efectelor consumului de alcool. Potrivit documentului adoptat de producătorii de băuturi spirtoase din România, comunicarea comercială pentru băuturile spirtoase ar trebui să fie legală, decentă, onestă şi reală. Acest tip de comunicare trebuie să respecte principiile concurenţei loiale şi să aibă în vedere responsabilitatea socială şi principiile corectitudinii şi ale bunei credinţe. De asemenea, comunicarea comercială pentru băuturile spirtoase nu trebuie, sub nici o formă, să fie lipsită de etică, să nu respecte standardele generale ale decenţei şi bunului simţ sau să pună sub semnul întrebării integritatea şi demnitatea umană.

Comunicarea comercială pentru băuturile spirtoase este adresată persoanelor cu vârsta de peste 18 ani. În cadrul evenimentelor organizate de sau în numele companiei producătoare de băuturi spirtoase, participarea persoanelor sub 18 ani nu trebuie permisă. Plasarea produsului sub forma de inserţii în cadrul filmelor, programelor TV, videoclipurilor muzicale, jocuri video şi elementele de brand inserate în producţia acestora trebuie să fie aprobată sau respinsă în funcţie de informaţiile primite de la producătorii acestora.

Pentru reclamele tipărite, băuturile spirtoase nu trebuie promovate, sub nici o formă, în paginile ziarelor ce conţin benzi desenate, în reviste sau oricare alte publicaţii, decât dacă publicul acestora este, într-o proporţie de peste 70% adult (are peste 18 ani). Pentru media digitală, este necesară implementarea unui sistem activ de verificare a vârstei; acesta va fi prezent pe pagina de start a site-urilor brandurilor. Conţinutul şi reclamele gratuite ce pot fi descărcate trebuie să aibă incluse instrucţiuni, pentru cei ce folosesc acel material, referitoare la faptul că nu au dreptul să împartă materialele respective către persoane cu vârsta mai mică de 18 ani. De asemenea, campaniile de promovare nu trebuie să folosească modele sau actori care nu au împlinit cel puţin 25 de ani.

Comunicarea comercială pentru băuturile spirtoase nu trebuie, sub nici o formă, să încurajeze sau să îndemne la consum excesiv sau iresponsabil de alcool. Materialele de comunicare nu trebuie să portretizeze consumul excesiv, să arate persoane în stare de ebrietate sau să sugereze în vreun fel consumul în exces ca fiind un comportament acceptabil din punct de vedere social şi, de asemenea, nu trebuie să promoveze efectele intoxicării cu alcool.

Taguri articol


12