Reparaţii capitale la ecluzele de pe Canal

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
Cel mai important proiect din cadrul MT - Direcția Navală

Reparaţii capitale la ecluzele de pe Canal

Justiție 12 Mai 2015 / 00:00 1943 accesări

Ecluzele de la Agigea, Ovidiu şi Cernavodă, ale căror echipamente și instalații datează din anii '70, nu au beneficiat de modernizări până acum. Anul acesta, însă, ele au intrat în ample reparaţii. Ieri, în cadrul unei conferințe, a fost prezentat stadiul proiectului ”Modernizare ecluze. Echipamente și instalații”, în valoare de peste 228 de milioane de euro, acesta fiind cel mai mare proiect cu bani europeni din cadrul Ministerului Transporturilor - Direcția Navală, potrivit reprezentanților Companiei Naționale ”Administrația Canalelor Navigabile” (CN ACN). Implementarea proiectului cuprinde două faze corespunzătoare celor două perioade de programare, respectiv exerciţiile financiare 2007 - 2013 şi 2014 - 2020. În faza 1, care se află în desfășurare, vor fi modernizate echipamentele şi instalaţiile de la ecluza Agigea - un fir de navigaţie, ecluza Cernavodă - un fir de navigaţie şi ecluza Ovidiu, tot un fir de navigaţie. Reparațiile se impuneau, mai ales că traficul pe canale este în continuă creștere. ”Până la 1 mai, traficul estimat este depășit cu un milion de tone. Suntem convinși că vom fi aliniați la cerințele tehnice actuale, astfel încât să asigurăm un trafic curent și continuu pe canalele navigabile”, a precizat directorul CN ACN, Daniel Georgescu. Proiectul urmăreşte creşterea siguranței navigației, precum și atragerea de noi fluxuri de mărfuri pentru a fi transportate pe apă. Firmele care se ocupă cu lucrările de modernizare sunt și cele care au participat la reabilitarea ecluzei de la Porțile de Fier I. ”La ecluza de la Porțile de Fier s-a făcut o modernizare similară celei pe care acum o facem la Canalul Dunăre - Marea Neagră. Fără această experiență, ar fi fost dificil să ne înhămăm la acest proiect foarte complex”, a declarat reprezentantul companiei DSD Noell (una dintre companiile implicate în proiect - n.r.), Ioan Vișe. Potrivit reprezentanților companiei, pe cele trei șantiere se află peste 220 de muncitori și 35 de ingineri. Până în momentul de față, au fost realizate peste 42% din lucrările din faza 1 a proiectului. ”La Cernavodă și Agigea sunt demontate toate instalațiile, iar la Ovidiu sunt demontate peste 80% din instalații. Au început să vină echipamente noi, aduse din Germania, iar până în toamnă, o parte din ele vor fi montate”, a spus directorul ACN.



12