România are încă perspective mari de creștere pentru afacerile online

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
România are încă perspective mari de creștere pentru afacerile online
Economie, Tehnologie 29 Ianuarie 2020 / 11:32 3340 accesări 0 comentarii

Toate statisticile internaționale arată că în România utilizatorii beneficiază de una dintre cele mai ridicate viteze de acces la internet. Stăm bine chiar și la capitolul costuri: concurența acerbă a făcut ca abonamentele de internet fix, precum și pachetele de internet mobil, să aibă costuri foarte mici, în ciuda calității ridicate. Un abonament de internet fix în țara noastră, la viteză download de 300 Mbps, costă în jur de 6 euro, în timp ce în Germania un abonament cu viteză chiar mai joasă (250 Mbps) ajunge la un cost de aproape 10 ori mai mare la unul dintre providerii de top.

În ciuda acestor realități de piață care prezintă România în mod pozitiv, țara noastră oricupă penultimul loc în Uniunea Europeană în ceea ce privește numărul de utilizatori de internet la nivelul populației cu vârstă între 16 și 74 de ani: 74% din totalul de locuitori pe acest segment de vârstă. Stau mai slab decât noi doar bulgarii, cu 68%, conform celor mai recente date publicate de Eurostat.

Trebuie spus să media europeană este de 87%, susținută de state precum Suedia (98%), Danemarca (97%) și Luxemburg (96%) - toate cu procente spectaculoase, care arată că în țările dezvoltate practic toată populația folosește internetul în mod activ.

Datele generale sunt pozitive, indicând creșteri ale utilizării serviciilor de internet în ultimii ani. În anul 2007, doar 57% din populația cu vârste între 16 și 74 de ani utiliza internetul. Valoarea a crescut în 2013 la 75%, ajungând în 2019 la 87%, cel mai recent nivel măsurat.

România a înregistrat de asemenea creșteri spectaculoase, de la 24% în 2007 și 50% în 2013, până la actualul nivel de 74%. Pentru mediul de business din România, datele nu sunt deloc îngrijorătoare, în ciuda clasării la coada clasamentului european. Din contră, datele sunt încurajatoare pentru perspectiva anilor viitori. Este o reală oportunitate în prezent pentru antreprenorii care investesc în mediul online, fie că ne referim la comerț electronic sau la alte nișe, inclusiv publishing (ziare online, dar și bloguri și vloguri).

Pe piața locală există provideri ce oferă servicii web foarte bune, de exemplu gazduire web cu uptime garantat de 99,9% și suport tehnic non stop. Astfel de servicii sunt și foarte ieftine, în ciuda calității ridicate, deci este mediul perfect pentru o afacere online cu buget prietenos. Pe termen scurt, mediu și lung, cu siguranță se vor înregistra noi creșteri în materie de acces la internet. Mai mult decât atât, toate datele sunt încurajatoare: crește numărul de persoane ce fac cumpărături în magazine online, crește numărul plăților pe internet, se transformă multe obiceiuri din viața de zi cu zi - de exemplu, plata facturilor se face tot mai puțin la ghișee, cash, și tot mai mult prin aplicații online.

Revenind la studiul Eurostat, acesta mai arată că internetul este utilizat în special pentru a trimite sau a primi e-mail-uri (75% dintre persoane), pentru a găsi informații despre bunuri și servicii (68%), pentru mesagerie instant (67%) și stiri online (63%). Alte activități online: internet banking (58%), rețele sociale (57%), informații despre sănătate (55%), muzică (53%), apeluri audio sau / și video (52%). În România, interesul pentru rețele sociale este mai mare decât cel pentru citirea online de știri.

(P)



Ştiri recomandate

Pagina a fost generata in 0.1438 secunde