România nu are aparatură necesară recuperării persoanelor cu dizabilități

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
România nu are aparatură necesară recuperării persoanelor cu dizabilități
Social 21 Martie 2016 / 15:32 354 accesări 0 comentarii

Pentru ca un copil cu dizabilități să se poată integra în societate, iar apoi să se poată descurca pe cont propriu ca adult, este nevoie de buni specialiști care să îl ajute în dezvoltarea sa, dar și de aparatură de ultimă generație. Psihologii Asociaţiei “Împreună Pas cu Pas” au participat zilele trecute la un program de schimb de experienţă cu LangLands Primary School din Glasgow (Scoţia - Marea Britanie), unde au asistat la mai multe cursuri unde învăţau copii cu nevoi speciale. ”Am observat că scoţienii puneau accent foarte mult, în procesul educaţional, pe comunicare, pe dezvoltarea abilităţilor sociale, pe integrarea acestora şi pe autonomie. Facilităţile mai speciale ale centrului presupun camere senzoriale, cameră de hidroterapie şi un spaţiu deschis de lectură pentru copii, unde ei se pot relaxa”, a explicat preşedintele Asociaţiei ”Împreună Pas cu Pas”, psihologul Nicoleta Burlacu. Psihologul a remarcat faptul că multe metode şi tehnici terapeutice, pe care le-a observat la şcoala din Glasgow, sunt aplicate deja şi de specialiştii români, însă diferenţa majoră dintre cele două ţări constă în decalajul tehnologic foarte mare, în Marea Britanie existând o preocupare majoră pentru investiţii în acest domeniu. ”Nu atât cunoaşterea teoretică este importantă - românii sunt la fel de bine pregătiţi că specialiştii pe care i-am întâlnit în Scoţia -, însă şcoala britanică dispune de o aparatură foarte complexă pentru cazuri grave, care uşurează enorm atât viaţa şi recuperarea copiilor, cât şi munca personalului calificat”, a explicat psihologul. Tot el a precizat că multe dintre dispozitivele de susţinere pentru copiii severi (scaune speciale, hamuri etc.) sunt automatizate, iar costurile achiziţionării acestora sunt suportate de statul scoţian. ”Clasele sunt echipate cu aparatură tehnologică de ultimă generaţie, cum sunt tablele interactive şi tabletele, pentru înlesnirea procesului educaţional. Oricât de bine am fi pregătiţi, şi suntem, în ecuaţia procesului educaţional şi terapeutic, tehnologia este un factor extrem de important”, completează psihologul.

Taguri articol


Pagina a fost generata in 0.1709 secunde