Românii își cumpără haine sau încălțăminte online! Vezi ce cumpără!

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
Românii își cumpără haine sau încălțăminte online! Vezi ce cumpără!
Lifestyle 22 Mai 2018 / 17:19 190 accesări 0 comentarii

Aproximativ 80% dintre românii care obișnuiesc să facă shopping online au achiziționat în ultimul an cel puțin un articol vestimentar, încălțăminte sau accesorii de pe Internet. Este unul dintre principalele rezultate ce reies din analiza realizată de către Fashion Days, cu ajutorul Ipsos, în toamna anului trecut. Studiul prezintă motivațiile de achiziție ale consumatorilor și viziunea acestora privind încrederea pe care o au în shopping-ul online, comparativ cu cel din magazinele tradiționale. Concluziile studiului au stat la baza noii identități și a campaniei de rebranding Fashion Days -„Îmbracă-te pentru viața pe care o dorești” - implementate la finalul lunii aprilie.

Cine sunt clienții?

Prin intermediul studiului au fost identificate cinci categorii de cumpărători români de fashion, care pun accentul pe atribute diferite: individualitate/unicitate, confort, statut, empatie și explorare, atribut ce corespunde celor cărora noua filozofie Fashion Days le este dedicată.

Aceștia din urmă sunt, practic, acei oameni deschiși către noi experiențe, primii din grup care adoptă noile trenduri. Trăiesc fiecare clipă și vor să își ofere momente de răsfăț, fără a se simți vinovați. Stilul lor de viață este acum transpus în noua filozofie Fashion Days: alegeri nelimitate de fashion, traduse într-un mod unic și personal. În același timp, atunci când selectează opțiunile de achiziție, exploratorii de fashion caută confortul: 53% dintre aceștia accesează direct site-urile magazinelor pentru a se informa despre produsele din portofoliu. Motivele pentru care aproape jumătate dintre români aleg platformele virtuale sunt aceleași: pot face achiziții oricând și de oriunde s-ar afla și obțin economii de două tipuri: de timp, pe care, altfel, l-ar fi petrecut în magazinele tradiționale, dar și financiare, grație promoțiilor exclusive din mediul online. „Acest studiu ne-a confirmat încă o dată feedback-ul cel mai important de până acum: gradul de încredere pe care clienții ni-l acordă și direcția spre care trebuie să ne îndreptăm. Faptul că 1 din 3 români care fac shopping online și-a achiziționat cel mai recent articol vestimentar de pe Internet ne-a convins că eforturile și munca depuse de întreaga echipă Fashion Days sunt răsplătite. Campania-manifest „Îmbracă-te pentru viața pe care o dorești” este dedicată lor, reprezentând modul în care noi susținem și încurajăm pasiunea lor pentru modă”, spune Robert Berza, general manager Fashion Days, citat într-un comunicat.

Care sunt articolele cel mai cumpărate?

Motivațiile ce fundamentează cumpărăturile online de fashion au reprezentat pilonul principal al campaniei Fashion Days, “Îmbracă-te pentru viața pe care o dorești”. Potrivit studiului, românii pun pe primul loc completarea garderobei și pregătirea pentru următorul sezon, urmate de înlocuirea articolelor vestimentare ieșite din trend sau uzate și respectiv promoțiile, discounturile sau ofertele speciale. Practic, în relație cu principala motivație de shopping, înnoirea garderobei nu mai este doar o necesitate, ci o dorință a consumatorului, ce reflectă aspirațiile și activitățile pe care și le dorește.

Coșul mediu de cumpărături online al unui client de fashion însumează o medie de 295 de lei cheltuiți. Articolele-vedetă diferă în funcție de platforma aleasă: online sau brick&mortar.

Totuși, principalele bariere pe care acest tip de fashion shopping le ridică se leagă de neîncrederea în veridicitatea informațiilor prezentate. Românii vor să atingă produsele, se tem că mărimile articolelor nu se vor potrivi, cum nici fotografiile de prezentare nu ar reflecta realitatea. De altfel, nu de puține ori, ei au primit acasă cu totul și cu totul alte produse decât cele prezentate în imaginile de pe internet. Așa se face că reclamațiile au fost în număr mare!



Pagina a fost generata in 0.1363 secunde