Românul stă pe net, dar nu prea cumpără nimic

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Românul stă pe net, dar nu prea cumpără nimic

Economie 27 Martie 2017 / 16:12 617 accesări
Doar 18% dintre utilizatorii români de internet au cumpărat ceva online în 2016, mult sub media comunitară de 66%

Doar 18% dintre utilizatorii români de internet au cumpărat ceva online în 2016, mult sub media comunitară de 66%

Doar 18% din totalul utilizatorilor de internet din România au optat, în 2016, să cumpere ceva online, mult sub media Uniunii Europene (UE), de 66%, potrivit unui studiu de specialitate realizat de Perceptum. Astfel, numai 7% din cifra de afaceri a firmelor românești, cu excepția celor din sectorul financiar, a fost generată de vânzările online. Doar Bulgaria, Cipru (cu câte 4%) și Grecia (6%) au stat mai prost decât noi. În ceea ce privește portretul-robot al cumpărătorului online, el este bărbat, cu vârsta între 25 și 34 de ani, are studii superioare, este informat și preocupat de propria imagine și achiziționează mai ales haine și articole sportive. Potrivit Perceptum, dintre cei care au făcut cumpărături online, doar 3% au reclamat probleme legate de fraudă; 68% au declarat că nu au întâmpinat nicio problemă, în timp ce 17% s-au plâns că pachetul a ajuns mai greu decât indicase comerciantul. Totodată, 13% s-au plâns de blocaje tehnice ale site-urilor, în timpul comenzii și/sau plății.



12