S-a schimbat Legea taximetriei. Dispar Uber şi Taxify?

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

S-a schimbat Legea taximetriei. Dispar Uber şi Taxify?

Ce riscă şoferii care ies pe traseu după intrarea legii în vigoare, joi, 16 mai
Social 15 Mai 2019 / 13:01 2428 accesări

Modificările operate de Executiv la Legea taximetriei, adoptate ca urmare a protestelor taximetriştilor,care au cerutreglementareaactivitățiide ridesharing, intră în vigoare joi, 16 mai. Reprezentanţii Uber şi Taxify spun că aplicaţiile nu pot fi închise, dar va rămâne la latitudinea şoferilor dacă mai onorează sau nu comenzi.

Executivul a adoptat pe 29 martie ordonanţa de urgenţă pentru modificarea Legii 38/2003 care reglementează transportul în regim de taxi şi de închiriere, printre altele eliminând din lege expresia "în mod repetat".

Decizia venea ca urmare a protestelor repetate ale taximetriştilor, care au cerutreglementareaactivitățiide ridesharing. Protestatarii acuzau că în România ar fi peste 100.000 de persoane neautorizate care practică ride-sharing.

Aşadar, în urma modificărilor, a fost eliminată sintagma „în mod repetat” din Legea 38/2003, astfel încât „sancţiunea să fie aplicabilă atât persoanelor fizice, cât şi persoanelor juridice pentru efectuarea de transport public în mod ilegal”.

"Am adoptat o OUG îndelung dezbătută în spaţiul public, care modifică Legea 38/2003 privind transportul în regim de taxi şi în regim de închiriere. Am operat două modificări, am transferat atribuţiile privind organizarea şi efectuarea transportului în regim de închieriere de la autorităţile admininstraţiei publice locale la Autorietatea Rutieră Română. A doua modificare pe care am operat-o:am eliminat expresia «în mod repetat», astfel încât sancţiunea să fie aplicabilă atât persoanelor fizice cât şi persoanelor juridice pentru efectuarea de transport public în mod ilegal", a explicat la acea vreme Daniel Suciu, viceprim-ministru şi ministrul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice.

Printre modificări:

Articolul II
(1) Autoritatea Rutiera Română - A.R.R. exercită atribuțiile ce revin potrivit Legii nr. 38/2003 privind transportul în regim de taxi și în regim de închiriere, cu modificările și completările ulterioare, autorităților administrației publice locale, respectiv Consiliului General al Municipiului București, referitoare la autorizarea și efectuarea transportului în regim de închiriere.

(2) În realizarea atribuțiilor prevăzute la alin. (1), Autoritatea Rutieră Română - A.R.R. este autoritate de autorizare.

Promisiunile privind o lege privindactivitatea de ride-sharing

La acea veme, autorităţile dădeau asigurări că măsura nu este împotriva cuiva, ci e pur şi simplu de reglementare, iar legat de Uber sau alte aplicaţii de acest fel, spuneau că vor veni cu un proiect care să reglementeze şi activitatea de ride-sharing."S-a constituit un grup de lucru alături de colegii de la Ministerul Transporturilor şi în trei săptămâni vom avea un act normativ care să reglementeze şi activitatea de ride-sharing", a spus Suciu.

Totuşi, reglementările rămân neclare, iar modificările la Legea taximetriei intră în vigoare joi.

Dispar Uber şi Taxify?

În aceste condiţii se pune întrebarea ce se va întâmpla cu aplicaţii precum Uber sau Taxify.

„Aplicaţiile nu se pot închide, pentru că ele operează la nivel mondial”,a declarat Cătălin Codreanu, preşedintele Coaliţiei pentru Economia Digitală, care reprezintă companiile Uber şi Bolt. Însă acesta admite că rămâne la latitudinea şoferilor dacă vor mai onora comenzile.

Pe piaţa din România este posibil să existe o îngreunare pentru clienţi în a găsi o maşină, pentru că va rămâne la latitudinea şoferilor dacă mai ies sau nu pe traseu, deoarece, în lipsa unei reglementări a pieţei de ride-sharing, sancţiunile poliţiei vor fi mult mai uşor de aplicat şi drastice, cum ar fi ridicarea plăcuţelor de înmatriculare sau a talonului pe o perioadă de 6 luni. Asta se va traduce în timpi foarte mari de aşteptare pentru clienţi şi o aglomerare a Bucureştiului, pentru că oamenii vor apela la maşina personală. Noi în continuare dorim să avem o lege care să reglementeze activitatea, astfel încât să ştim la ce să ne raportăm, care sunt autorităţile care ne reglementează, care să fie documentele de care au nevoie şoferi.Ne dorim o legislaţie specifică zonei de ride-sharing”, a mai spus Codreanu.

Potrivit datelor apărute în spaţiul public, zeci de mii de şoferi folosesc aplicaţiile online de ride-sharing, iar numărul clienţilor se ridică la aprox. două milioane.



Ştiri recomandate

12