Scandalul datelor Facebook utilizate în campania lui Donald Trump explodează

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Scandalul datelor Facebook utilizate în campania lui Donald Trump explodează

Externe 21 Martie 2018 / 15:06 408 accesări
Aleksandr Kogan, un cercetător ruso-american născut în R. Moldova, acuzat că ar fi ajutat la colectarea datelor a peste 50 de milioane de persoane, susţine că este folosit drept

Aleksandr Kogan, un cercetător ruso-american născut în R. Moldova, acuzat că ar fi ajutat la colectarea datelor a peste 50 de milioane de persoane, susţine că este folosit drept "ţap ispăţitor" de companiile Facebook şi Cambridge Analytica

Aleksandr Kogan, un cercetător ruso-american născut în Republica Moldova şi care este acuzat că ar fi ajutat la colectarea datelor a peste 50 de milioane de persoane, susţine că este folosit drept "ţap ispăţitor" de companiile Facebook şi Cambridge Analytica, informează site-ul Politico.eu.

"Evenimentele din ultimele săptămâni au reprezentat un şoc total, iar din perspectiva mea sunt folosit drep ţap ispăşitor atât de Facebook, cât şi de Cambridge Analytica, deşi noi credeam că făceam ceva normal", a declarat Kogan pentru postul BBC 4.

"Am fost asiguraţi de Cambridge Analytica, ne-au spus că totul este perfect legal şi că face parte din munca noastră", a adăugat acesta.

Un activist pentru transparenţă, Christopher Wylie, a dezvăluit pentru publicaţiile The New York Times şi Observer că firma Cambridge Analytica a folosit o aplicaţie creată de Kogan, numită "thisisyourdigitallife", pentru a colecta date personale a peste 50 de milioane de utilizatori Facebook şi pe care le-ar fi folosit ulterior pentru a influenţa alegerile prezidenţiale din SUA, în anul 2016.

În acest context, compania Cambridge Analytica a susţinut că Aleksandr Kogan a propus această idee. Kogan neagă acuzaţiile şi susţine că a fost solicitat de compania britanică.

Întrebat dacă este posibil ca datele să fii fost folosite în campania lui Donald Trump, Kogan a răspuns:"Cu siguranţă este posibil. Nu cunosc acest lucru".

Acesta a menţionat că valorile sale nu sunt compatibile cu cele ale actualului preşedinte american.

"Una dintre cele mai mari greşeli pe care le-am făcut a fost că nu am pus suficiente întrebări", a concluzionat Kogan.

Potrivit activistului Christopher Wylie, firma Cambridge Analytica a utilizat date sustrase în 2014 din conturile Facebook pentru a stabili profilurile alegătorilor americani şi a le trimite reclame politice personalizate. El a explicat că Steve Bannon şi Robert Mercer au avut ideea de a utiliza printr-o metodologie militară megadate şi reţele de socializare online pentru "operaţiuni informaţionale" asupra electoratului din Statele Unite.



Ştiri recomandate

12