Simularea, bat-o vina! Ce ponturi dau profesorii pentru reușita elevilor!

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Simularea, bat-o vina! Ce ponturi dau profesorii pentru reușita elevilor!

Educație 20 Februarie 2018 / 09:22 982 accesări

Luni, 5 martie, începe Simularea pentru Evaluarea Națională. Toate sălile vor avea camere video iar subiectele vor veni în plicuri sigilate. „Atenție la interpretarea textelor literare, nu uitați că la Limba Română s-a schimbat abordarea“, îi sfătuiesc profesorii pe elevi. „Folosiți la maximum cele 2 ore, revizuiți rezultatele și scrieți citeț“, este un alt sfat de care elevii trebuie să țină cont. Simularea pentru Evaluarea Națională pentru elevii claselor a VIII-a și simularea examenului de Bacalaureat pentru elevii claselor a XI-a și a XII-a vor începe cu proba scrisă la Limba și literatură română. Pe 5 martie sunt programate proba scrisă la limba și literatură română pentru elevii claselor a VIII-a care susțin simularea evaluării naționale. Elevii aparținând minorităților naționale vor da pe 7 martie probă la limbă și literatură maternă. Pe 6 martie vor avea loc proba scrisă la matematică pentru simularea evaluării naționale.

Potrivit calendarului, toate rezultatele vor fi afișate pe 16 martie.

Pentru elevii care susțin simulările la Bacalaureat, acestea încep două săptămâni mai târziu, pe 19 martie, cu probă scrisă la Limba și literatură română. Pe 20 martie minoritățile vor susține proba la Limba și literatură maternă, iar pe 21 martie-probă obligatorie a profilului. Probă la alegere a profilului și specializării se va derula joi, 22 martie și va fi susținută exclusiv de elevii clasei a XII-a.

Elevii claselor a VIII-a vor susține simularea la limbă și literatură română, matematică și limbă și literatură maternă. Clasele a XI-a vor susține simularea bacalaureatului la limbă și literatură română, matematică, istorie și limbă maternă. Elevii din clasele a XII-a vor fi verificați la limba și literatură română, limba și literatură maternă, pentru elevii aparținând minorităților naționale, și probe la alegere din matematică, istorie, fizică, chimie, biologie, informatică, geografie, logică, argumentare și comunicare, psihologie, economie, sociologie, filosofie.

Subiecte noi la clasa a IX-a

Cea mai mare provocare la simulările de anul acesta o au de înfruntat elevii de clasa a XI-a, care vor susține simularea probei scrise la Limba și Literatură Română a examenului de Bacalaureat după o nouă structură a subiectelor, urmând că, din 2018, examenul național să fie susținut după noul model. Noile subiecte sunt axate pe partea de interpretare a textului, elevii având de rezolvat mai puține întrebări tehnice, în sensul că dispar întrebările legate de ortografie, iar numărul minim de cuvinte în care trebuie să se încadreze eseul scade și el, de la 600 la 400. Concret, Subiectul de tip I, comun tuturor filierelor, profilurilor și specializărilor, are ca suport un text nonliterar, la prima vedere și este alcătuit din doi itemi: o întrebare alcătuită din cinci sarcini de lucru a câte patru puncte fiecare, care urmărește înțelegerea textului, și o cerința de tip eseu, având șase repere. Subiectul de tip II are că suport un text literar la prima vedere, care vizează interpretarea și/sau comentarea unui text integral sau a unui fragment de text. Aici, elevului îi este solicitată prezentarea semnificațiilor unui text, în 50 de cuvinte, evidențiind două trăsături ale unui curent literar. Subiectul de tip III, constă în elaborarea unui eseu structurat și vizează aspecte de analiză tematică, structurală, stilistică a operelor literare studiate ce aparțin autorilor canonici, curentelor culturale/literare, perioadelor, speciilor literare și/sau a tipurilor de texte menționate în programă de Bacalaureat.

Limba Română - „Atenție la interpretarea textelor literare“

Pentru proba la Limba și Literatură Română de la Evaluarea Națională, elevii claselor a VIII-a ar trebui să repete definițiile, trăsăturile și genurile literare, consideră profesorii de Limbă și Literatură Română, iar în timpul rezolvării subiectelor să fie foarte atenți la modul în care interpretează textele literare. „Să fie atenți la cum interpretează textele literare, astfel încât să poată demonstra că au înțeles mesajul. La compunerea liberă să citească atent indicațiile care sunt oferite odată cu cerința, să aibă reperele spațio -temporale, dacă li se cere compunere narativă, să urmărească acea cronologie a evenimentelor pe care le construiesc. La descriere, să detalieze cu răbdare toate imaginile artistice prin care își construiesc descrierea, iar la compunerile reflexive să nuanțeze sentimentele, opiniile pe care le formuleaza”, recomandă profesoara de Limbă și Literatură Română, Ruxandra Achim de la Colegiul Național I.L.Caragiale.

Nu în ultimul rând, potrivit profesoarei, elevii ar trebui să citească cu atenție textele propuse, pentru că o bună înțelegere a textului are că efect și o scriere bună despre textul nonliterar sau literar.

Matematica - „Folosiți cele 2 ore. Refaceți calculele“

Directorul Colegiului Național „Spriu Haret”, profesorul Alexandru Constantinescu, îi îndeamnă atât pe elevii claselor a VIII-a, cât și pe cei de liceu să recapituleze formulele în timpul rămas până la simularea de la Matematică, iar în timpul testărilor să fie atenți la calcule și să nu părăsească sălile de examen mai devreme de timpul pus la dispoziție. Mai mult, consideră profesorul de matematică, elevii nu ar trebui să se blocheze într-o problemă, dacă această le creează dificultăți și să revină după ce s-au detașat de ea. „Să speculeze toate cele două, respectiv trei ore, să verifice calculele, dar și rezulatele. Să scrie citeț, matematic, că să nu enerveze profesorul corector și să își ofere răgaz de două-trei minute să își odihnească mintea, dacă se simt obosiți. Să se gândească la altceva, să se detașeze, pentru că, dacă se încăpățânează să stea pe o problemă care îi încurcă, ar putea să nu mai poată continuă. De asemenea, ar putea să treacă la un alt exercițiu dacă unul nu le iese și să revină la final sau într-un alt moment“, îi îndeamnă cadrul didactic pe elevi.



Ştiri recomandate

12