Stres post-traumatic în turism, după amenzile Concurenței

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Stres post-traumatic în turism, după amenzile Concurenței

Economie 21 Februarie 2019 / 17:50 808 accesări
Dragoș Anastasiu (ANAT): „Ancheta Concurenței în turism a fost traumatizantă. Am fost acuzați că am încercat să rezolvăm o problemă cauzată tot de statul român“

Dragoș Anastasiu (ANAT): „Ancheta Concurenței în turism a fost traumatizantă. Am fost acuzați că am încercat să rezolvăm o problemă cauzată tot de statul român“

Ancheta Consiliului Concurenţei în sectorul turismului, soldată cu amenzi de 2,5 milioane euro, a fost traumatizantă, agenţiile fiind acuzate de faptul că au încercat să rezolve o problemă generată tot de statul român, a declarat, joi, vicepreşedintele Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism (ANAT), Dragoş Anastasiu - „Nu ştiu dacă cineva din Consiliul Concurenţei s-a pus vreodată în pielea celorlalţi, dar ar trebui să o facă. Nu este vorba de vinovăţie sau nevinovăţie, pentru că lucrurile aici sunt clare. În ultimii 27 de ani ne-am aflat într-o piaţă sălbatică, unde fiecare a făcut ce a vrut şi statului nu i-a păsat“. El a amintit de faptul că statul nu a transpus o directivă europeană care protejează clientul final în cazul insolvenţelor - „Pur şi simplu statul român şi-a bătut joc cap-coadă şi n-a protejat clientul. Agenţiile, în aceste condiţii, au stat să se gândească: ce facem ca să găsim soluţii să nu se întâmple prea multe insolvenţe în piaţă şi intrăm în zona de dumping şi reclamă mincinoasă?“. La mijlocul lunii ianuarie, Consiliul Concurenţei a anunţat că a sancţionat 13 agenţii de turism şi ANAT cu amenzi în valoare circa 11,5 milioane lei (aproximativ 2,45 milioane euro), pentru coordonarea comportamentului pe piaţa comercializării produselor turistice prin agenţii de turism. Conform autorităţii de concurenţă, în perioada iunie 2013 - septembrie 2016, aceste agenţii de turism şi-au coordonat politicile comerciale, inclusiv printr-un schimb de informaţii sensibile din punct de vedere concurenţial, cu scopul de a nu permite scăderea preţurilor produselor sau pachetelor turistice comercializate.



12