Transportatorii alimentează în alte ţări şi cresc tarifele dacă Statul nu restituie supraacciza

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
Avertisment dat Guvernului

Transportatorii alimentează în alte ţări şi cresc tarifele dacă Statul nu restituie supraacciza

Politică, Economie 17 Iulie 2019 / 18:52 756 accesări

Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) solicită Guvernului, Ministerului Finanţelor Publice şi Ministerului Transporturilor suplimentarea bugetului alocat în 2019 restituirii supraaccizei pentru transportatorii rutieri. Altfel, transportatorii, spun aceștia, vor fi nevoiţi să alimenteze în ţările vecine şi să majoreze tarifele. Această măsură ar putea putea acoperi toate cererile din partea firmelor şi ar contribui la menţinerea competitivităţii industriei de transport rutier din România, au informat, ieri, reprezentanţii UNTRR.

“Transportul rutier a fost anul trecut principalul contributor la exportul de servicii al României, cu un total de 5,144 miliarde de euro, cu aproape 14% mai mult decât întreaga ramură de servicii telecom şi IT. Transportul rutier generează aproape un sfert din exportul total de servicii al României, de 22 miliarde de euro, iar în 2018 a realizat un excedent de 3,765 miliarde de euro, reprezentând aproape jumătate din soldul total al comerţului internaţional cu servicii, de 8,1 miliarde euro”, explică cei de la UNTRR.

“Prin restituirea supraaccizei firmelor de transport rutier, consumul de motorină este menţinut în România, de unde statul poate încasa TVA şi restul de acciză. Potrivit ultimelor date de la Comisia Europeană din data de 08.07.2019, analizate de UNTRR, rezulta un cost pentru firmele de transport rutier (preţ motorină fără TVA şi cu acciza recuperabilă) de 0,96 euro/litru în România, în comparaţie cu Ungaria - 0,95 euro/litru, Bulgaria - 0,92 euro/litru sau Slovenia - 0,94 euro/litru. Fără acciza recuperabilă şi TVA, costul pentru firmele de transport rutier din România ar ajunge la peste 1 euro/litru, iar volumele de motorină alimentate de transportatorii rutieri vor migra către ţările vecine, cu impact negativ asupra bugetului de stat. Totodată, transportatorii rutieri vor fi nevoiţi să majoreze tarifele de transport cu cel puţin 12% ca urmare a întârzierii rambursării supraaccizei pentru transportatorii rutieri, creştere care se va resimţi direct şi imediat în preţurile plătite de populaţie”, mai informează reprezentanţii transportatorilor.



Ştiri recomandate

12