Turismul de afaceri, o alternativă pentru un sezon compromis

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Turismul de afaceri, o alternativă pentru un sezon compromis

Justiție 08 Iulie 2006 / 00:00 1509 accesări

Conform studiilor realizate atît pe plan intern cît şi pe plan extern, piaţa românească de business travel se află într-o creştere constantă, datorată nevoii de comunicare a companiilor româneşti şi a interesului manifestat pentru piaţa autohtonă de către companiile străine. În aceste condiţii, turismul de afaceri va deveni în scurt timp motorul unei industrii care deţine în acest moment o pondere de aprox. 1% din PIB-ul României. Surse din cadrul Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism (ANAT) susţin că dezvoltarea turismului de afaceri a fost extrem de vizibilă anul trecut şi se va menţine şi în acest an, cînd încasările din segmentul turismului de afaceri vor reprezenta aprox. 35% din totalul industriei de profil, faţă de 30%, pondere înregistrată anul trecut. Estimările ANAT ar putea fi însă depăşite datorită numeroaselor evenimente care se desfăşoară în majoritatea marilor oraşe şi, în special, pe litoral, în lunile de vară. Dat fiind faptul că turismul de afaceri este o piaţă care aduce beneficii majore în scurt timp, mai multe agenţii de turism au optat pentru o specializare evidentă, fie prin crearea unor departamente de business travel, fie prin apariţia unor companii axate, în mare parte, pe acest domeniu. În ceea ce priveşte interesul hotelierilor de pe litoral pentru acest tip de turism, reprezentanţii agenţiilor de turism susţin că este în creştere, în condiţiile în care managerii trebuie să îşi umple structurile de primire într-un fel, dacă ceilalţi turişti se lasă aşteptaţi. “Cu toate că prin turismul de afaceri se contractează perioade relativ scurte, hotelierii de pe litoral sînt foarte interesaţi să prindă astfel de contracte, mai ales în condiţiile în care sezonul actual este mult mai slab decît cel din anul trecut, structurile de primire de pe litoral nefiind ocupate în întregime. Noi sîntem încă la început în ceea ce priveşte acest tip de turism, dar se pare că tot mai mulţi manageri au înţeles că din business travel rezultă o mulţime de beneficii”, a declarat Gina Ilarie, agent de turism. Concomitent cu turismul de afaceri se dezvoltă în marile oraşe mai multe domenii de activitate care, pînă de curînd, nu au însemnat prea mult în România. Nu putem vorbi despre turismul de afaceri fără să aducem în discuţie şi implicarea unor firme care asigură închiriere de autoturisme şi birouri de afaceri pe termen scurt sau care se ocupă de organizarea şi gestionarea unor evenimente de comunicare, de consolidare a echipei sau motivare a angajaţilor. Hotelurile care găzduiesc turiştii de afaceri trebuie să dispună de săli de conferinţă încăpătoare, în funcţie de amploarea evenimentului, de acces la internet, telefon şi mini-bar în cameră şi de personal calificat. În aceste condiţii, turiştii de afaceri preferă în special structurile de primire cu un grad de confort ridicat (4-5 stele). Reamintim că, în 2005, World Trave Tourism Council (WTTC) a plasat România pe locul patru în lume ca ritm de creştere a cererii în turism. Potrivit WTTC, în 2006, călătoriile de afaceri în România sînt estimate la 1,5 miliarde lei, iar pînă în 2016 ar trebui să ajungă la 4,1 miliarde lei.



Ştiri recomandate

12