Turiştii preferă vânzările online. Agenţiile de turism tradiţionale vor dispărea

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Turiştii preferă vânzările online. Agenţiile de turism tradiţionale vor dispărea

Turism 19 Septembrie 2018 / 17:36 1084 accesări

Turiştii se îndreaptă tot mai mult către rezervările online de tip do-it-yourself, de aceea multe agenţii de turism tradiţionale vor dispărea de pe piaţă în următorii 10-15 ani, iar accentul se va pune tot mai mult pe tehnologie, pe brand şi marketing, dar şi pe calitatea serviciului oferit, a precizat pentru Agerpres Răzvan Pascu, consultant în marketing turistic. "Munca agenţilor de turism a evoluat foarte mult în ultimii ani. Aproape 100% dintre rezervări se fac acum folosind sistemele electronice, care dau acces în timp real la preţuri şi la disponibilitatea locurilor de cazare sau a biletelor de avion. Agenţiile mari şi tur-operatorii au propriile sisteme de rezervări, iar agenţiile revânzătoare folosesc şi până la câteva zeci de sisteme diferite pentru a găsi cea mai buna variantă de călătorie pentru turişti", spune Răzvan Pascu.

Acesta apreciază că nu crede în dispariţia definitivă a agenţiilor de turism şi a consultanţilor de turism, atât timp cât clientul va simţi că a primit de la consultantul de turism un serviciu de calitate care i-a economisit timp, poate chiar bani, şi că i-a adus expertiză şi know-how. "Nu cred în concurenţa reală dintre companii aeriene şi agenţii de turism pentru că au cu toţii acelaşi interes şi anume de a vinde cât mai multe bilete de avion. Este adevărat, însă, că tot mai multe companii aeriene încearcă să vândă bilete de avion online, pe site-ul propriu, oferindu-le pasagerilor inclusiv acces la servicii extra, de genul asigurări de călătorie sau rent-a-car, şi să îşi fidelizeze astfel pasagerii, aşa cum şi agenţiile de turism mari încearcă să îi fidelizeze pe cei veniţi prin intermediul agenţiilor revânzătoare. Este o competiţie care va continua, se va mări, vor rămâne pe piaţă cei care investesc foarte mult în customer-care şi în brand, cei care vor avea bugete mari de promovare", a spus Răzvan Pascu.

Acesta apreciază că evoluţia sau revoluţia tehnologică în turism înseamnă timp mai rapid de răspuns, preţuri mai competitive şi acces la un număr mai mare de oferte. "Sunt companii din turism care au ales să ofere şi turiştilor posibilitatea de a căuta şi rezerva singuri vacanţa dorită, punându-le la dispoziţie ofertele şi sistemul de rezervare pe website-ul propriu sau chiar aplicaţia de mobil. Dintr-o dată lucrurile par mai simple pentru clienţi şi acesta poate fi un motiv pentru care turismul mondial are creşteri de la un an la altul, dar rămâne în continuare una dintre cele mai competitive industrii ale lumii", spune consultantul în turism.

Preţurile călătoriilor evoluează însă în funcţie de alte criterii, precum creşterea sau scăderea preţului petrolului, creşterea nevoii de siguranţă peste tot în lume, competiţia pe rute sau destinaţii şi cererea tot mai mare a turiştilor de la un an la altul, investiţiile în turism, care devin tot mai costisitoare.

În ceea ce priveşte exemplele concrete din turismul românesc, Răzvan Pascu apreciază că cei de la Vola.ro, unul dintre primele business-uri online autohtone, au investit şi au inovat, venind cu tot felul de elemente care să ajute turiştii să găsească cele mai ieftine bilete de avion în timp real, online, cu cele mai bune rute şi cea mai simplă rezervare. Dintre website-urile agenţiilor de turism, consultantul aminteşte produsul celor de la TUI TravelCenter, "un site intuitiv, unde îţi poţi găsi rapid o vacanţă". Pentru cei care au avut probleme cu zboruri întârziate sau anulate, au apărut site-uri de genul FlightClaim.ro care te ajută să primeşti compensaţii de până la 600 de euro de la companiile aeriene, completează Răzvan Pascu.

Taguri articol


12