UE introduce reguli anti-înșelătorie în privinţa reducerilor de preţ

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
Pentru protejarea consumatorilor UE introduce reguli anti-înșelătorie în privinţa reducerilor de preţ
Social, Economie 13 Noiembrie 2019 / 19:36 429 accesări 0 comentarii

UE introduce noi reguli, mai stricte, pentru transparentizarea reducerilor de preţuri aplicate de operatorii economici la produsele şi serviciile comercializate, reiese dintr-o directivă adoptată de Consiliul Uniunii Europene. Practic, comercianţii vor fi obligaţi, în sensul protejării consumatorilor, să afişeze cel mai scăzut preţ practicat la produse pentru o perioadă de timp înainte de aplicarea reducerii de preţ. În esenţă este introdusă obligaţia comercianţilor de a detalia evoluţia preţurilor premergător aplicării unei reduceri.

Directiva de completare şi modificare a Directivei 98/6/CE privind protecţia consumatorului prin indicarea preţurilor produselor oferite consumatorilor introduce articolul 6a cu următoarele cinci alineate: „(1) Orice notificare de reducere a preţului indică preţul anterior aplicat de comerciant pentru o perioadă determinată, înainte de aplicarea reducerii de preţ; (2) Preţul anterior înseamnă preţul cel mai scăzut practicat de comerciant pentru o perioadă de timp de cel puţin 30 de zile înainte de aplicarea reducerii de preţ; (3) Statele membre pot prevedea norme diferite pentru bunurile susceptibile a se deteriora sau a se perima rapid; (4) Dacă produsul a fost prezent pe piaţă mai puţin de 30 de zile, statele membre pot prevedea, de asemenea, o perioadă de timp mai scurtă decât cea menţionată la alineatul (2); (5) Dacă reducerea de preţ este majorată treptat, statele membre pot prevedea ca preţul anterior să fie considerat preţul fără reducere înainte de prima aplicare a reducerii de preţ".

COMERCIANŢII ONLINE NU RESPECTĂ LEGISLAŢIA ÎN CADRUL CAMPANIILOR DE REDUCERI

Pe 1 mai 2018, Consiliul Concurenţei anunţa că, în urma unei anchete privind comerţul electronic, a constatat că comercianţii online nu respectă legislaţia în domeniu în cadrul campaniilor de reduceri. Autoritatea de concurenţă a remarcat atunci că preţul la care se aplică reducerea (preţul de referinţă, care apare „tăiat”), afişat de comercianţii online, este mai mare decât nivelul prevăzut de lege, pentru aproximativ 80% din produsele monitorizate. Conform legislaţiei (OG nr. 99/2000), orice comerciant care intenţionează să facă o reducere de preţ trebuie să o raporteze la un preţ de referinţă, respectiv la cel mai mic preţ practicat în acelaşi spaţiu de vânzare în ultimele 30 de zile. Mai mult, Consiliul Concurenţei a constatat atunci că în cazul a aproximativ 29% din produsele monitorizate de Black Friday 2017, preţul tăiat a fost mai mare chiar decât preţul maxim practicat în ultimele 30 de zile. Acest fapt indică o creştere/menţinere artificială a preţului de referinţă de Black Friday. În urma anchetei sectoriale, autoritatea de concurenţă anunţa că consideră necesară modificarea cadrului legal, astfel încât fiecare magazin online să aibă obligaţia de a afişa, pentru fiecare produs comercializat, informaţii privind evoluţia preţului de referinţă şi al preţului practicat în ultimele 30 de zile.

Directiva trebuie transpusă în legislaţia naţională în termen de doi ani de zile, respectiv 24 de luni, iar măsurile de transpunere s-ar aplica la distanţă de 6 luni. Legislaţia va deveni astfel obligatorie comercianţilor începând cu jumătatea anului 2022.

Loading...

Adaugă comentariul tău





NOTĂ: Te rugăm să comentezi la subiect. Sunt interzise atacurile la persoană, limbajul vulgar sau tendenţios şi postarea materialelor publicitare. Încălcarea acestor norme va fi sancţionată cu ştergerea imediată a comentariului.



Ştiri recomandate

Pagina a fost generata in 0.2378 secunde