Vom putea compara online prețurile a peste un milion de produse!

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
Ce ne-am face fără Consiliul Concurenței... Vom putea compara online prețurile a peste un milion de produse!
Economie 29 August 2018 / 17:13 186 accesări 0 comentarii
Consiliul Concurenței se pregătește să lanseze Monitorul Prețurilor 2.0, care va cuprinde peste un milion de produse (inclusiv carburanți)

Consiliul Concurenței se pregătește să lanseze Monitorul Prețurilor 2.0, care va cuprinde peste un milion de produse (inclusiv carburanți)

Cât de curând, consumatorii români vor putea compara online prețurile la toate produsele alimentare și la carburanții comercializați de marile rețele de distribuție din România. Consiliul Concurenței a deschis o licitație pentru achiziția și implementarea sistemului informatic din spatele unui Monitor al Prețurilor 2.0, care să cuprinde peste un milion de produse. Valoarea contractului este de 1,7 milioane lei, iar instrumentul va transparentiza piața de consum și va amplifica presiunea concurențială asupra magazinelor. Câștigați vor fi consumatorii final, și prin posibile scăderi ale prețurilor, dar și prin posibilitatea de a alege produse cu cel mai bun raport calitate - preț.

Consiliul Concurenţei (CC) a finalizat caietul de sarcini şi va lansa în această săptămână licitaţia pentru achiziţionarea aplicaţiei informatice din spatele comparatorului online „Monitorul preţurilor“, care va include date cu privire la peste un milion de produse alimentare şi carburanţi auto, a declarat preşedintele CC, Bogdan Chirițoiu, citat de agerpres.ro. Noua platformă online va conţine atât forma extinsă a Monitorului pentru alimente, instrument lansat la sfârşitul lui 2016, cât şi un comparator al preţurilor pentru carburanţii auto. Având în vedere succesul proiectului-pilot, Concurenţa doreşte extinderea Monitorului preţurilor la nivel naţional şi pentru toate produsele alimentare, mai puţin băuturile alcoolice spirtoase, comercializate de marile reţele de magazine prezente în România. Instrumentul ar trebui să amplifice presiunea concurențială asupra magazinelor. În ceea ce priveşte Monitorul preţurilor pentru carburanţi, el va afişa preţurile pentru toate tipurile de carburanţi (benzină şi motorină) practicate în reţelele OMV, Petrom, Rompetrol, Mol, Lukoil, Socar şi Gazprom din întreaga ţară. „Dezvoltarea acestui sistem de monitorizare a preţurilor va conduce la transparentizarea pieţei pentru consumatori, permiţându-le să se informeze cu privire la preţurile practicate de către principalii distribuitori, astfel încât să poată alege produsele cu cel mai bun raport preţ-calitate“, a punctat Chirițoiu. În acest sens, CC doreşte să achiziţioneze un sistem informatic integrat care să cuprindă un set de aplicaţii şi licenţele necesare funcţionării, echipamente hardware, servicii de mentenanţă a aplicaţiilor, precum şi servicii de instruire a utilizatorilor/administratorilor. Valoarea estimată a contractului este de 1,7 milioane lei, sumă prevăzută în bugetul aprobat al CC pentru 2018. „Dorim să achiziţionăm o soluţie informatică complexă, robustă şi stabilă, având în vedere că va gestiona un volum impresionant de date, respectiv preţurile a peste un milion de produse. În acelaşi timp, aplicaţia va genera interes în rândul consumatorilor şi trebuie să aibă capacitatea de a susţine un număr mare de accesări simultane. Cred că va amintiţi, când am lansat varianta pilot a Monitorului preţurilor pentru alimente, au fost peste 1,9 milioane de accesări în prima zi, iar aplicaţia s-a blocat. Dorim să nu se mai întâmple asta“, a conchis Chirițoiu.

Loading...

Adaugă comentariul tău





NOTĂ: Te rugăm să comentezi la subiect. Sunt interzise atacurile la persoană, limbajul vulgar sau tendenţios şi postarea materialelor publicitare. Încălcarea acestor norme va fi sancţionată cu ştergerea imediată a comentariului.



Pagina a fost generata in 0.2763 secunde