Kaufland reacționează la „incidentul pepenilor injectați din Năvodari”

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Kaufland reacționează la „incidentul pepenilor injectați din Năvodari”

Sănătate 29 Iunie 2016 / 09:54 4665 accesări

Kaufland România a reacționat la acuzele aduse de către un client (așa cum susține el) cum că ar fi cumpărat un pepene roșu injectat din magazinul din Năvodari. De altfel, tânărul a postat pe pagina publică de socializare Facebook un filmuleț care arată cum, atunci când taie pepenele, din el iese o spumă abundentă și țâșnește un lichid. Întreaga mass-media a preluat respectivul filmuleț în ideea de a atenționa cumpărătorii că pot exista și asemenea produse pe piața din Constanța, și asta mai ales că de ceva timp se vehiculează pe internet faptul că, mai nou, pepenii sunt injectați cu unele substanțe pentru a rezista cât mai mult și pentru a fi gustoși. Imediat după ce a fost mediatizat filmulețul, autoritățile responsabile - atât Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC), cât și Direcția Sanitar-Veterinară și pentru Siguranța Alimentelor (DSVSA) - au întreprins verificări la magazinul incriminat, respectiv Kaufland Năvodari (așa cum susține clientul). Așa cum v-am prezentat în ediția din 28 iunie, atât reprezentanții ANPC, cât și cei ai DSVSA au infirmat cele spuse de respectivul client.

Kaufland a trimis un drept la replică pe care vi-l prezentăm integral: „Articolul este redactat într-o manieră tendențioasă, inducând publicului faptul că pepenii vânduţi de societatea Kaufland România ar fi viciaţi, fiind “injectaţi”, devenind improprii pentru consum şi chiar periculoşi. Acest incident publicat pe site-ul www.telegrafonline.ro nu are la bază nicio sursă credibilă, ci doar o simplă postare, neverificată pentru veridicitate, a unui utilizator de Facebook, care, potrivit propriului profil, susține că locuiește în Bogota, Columbia. Acest utilizator nu a pus la dispoziție niciun bon sau alt act, care să dovedească faptul că pepenele a fost cumpărat din Kaufland, în condițiile în care, la ora actuală, pepenii se vând, grație sezonului de vârf, la aproape orice colț de stradă. De asemenea, nu există niciun fel de informații sau buletin de analize care să ateste că pepenele referit în postare ar fi injectat cu pesticide. În ceea ce privește utilizatorul Facebook, în ciuda eforturilor noastre de a-l contacta și de a lămuri situația, nu a răspuns la niciunul dintre mesajele noastre. Separat, compania noastră a demarat propriile investigații pe toate loturile de pepeni aflate în depozitele noastre, nefiind constatată, până în prezent, nicio abatere de la standardele de calitate și siguranță alimentară. Vă asigurăm că ţinem la calitatea produselor comercializate în magazinele noastre şi ne dorim să oferim clienţilor noştri o experienţă cât mai plăcută la cumpărături. În plus, clienţii sunt rugaţi să se adreseze imediat Biroului de Informaţii pentru clarificarea situaţiei sau să apeleze gratuit numărul de telefon 0800.080.888 de luni până vineri, în intervalul orar 09.00 - 18.00. Mai mult, ca urmare a articolului apărut în presă, DSV Constanța a efectuat în magazinul Kaufland Năvodari un control având ca obiect calitatea pepenilor verzi comercializați, raportul de inspecție încheiat menționând expres faptul că „sesizarea din presă nu se confirmă”, pepenii verificați aleator neprezentând niciun fel de modificări organoleptice. Cu stimă, Kaufland România SCS; Prin, Valer Hancas Corporate Affairs & Communications Manager, Cătălina Iancu, Director Dep. Legal & Compliance“.



12