4 sfaturi pentru a-ți îmbunătăți somnul în acest an

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

4 sfaturi pentru a-ți îmbunătăți somnul în acest an

Lifestyle 23 Aprilie 2021 / 12:20 559 accesări

Conform unor studii recente realizate de cercetători, oamenii și-au schimbat obiceiurile de somn și chiar mulți dintre ei suferă de insomnie din cauza stresului creat de pandemia de COVID-19. Factorii de risc ai tulburărilor de somn sunt: schimbarea condițiilor de muncă, concedierile, problemele financiare, declanșarea unor tulburări psihice (depresie, anxietate) și altele.

În prezent, se estimează că 1 din 3 oameni suferă de insomnie, sau se confruntă cu adormirea dificilă. Principala cauză este anxietatea, care poate împiedica oamenii să adoarmă ori să aibă un somn odihnitor.

Cum se poate îmbunătăți calitatea somnului? Cei care sunt îngrijorați și neliniștiți probabil au deseori probleme cu somnul. Pentru ei avem câteva sfaturi prin care își pot îmbunătăți calitatea somnului.

1. Nu dormiți în cameră cu animale de companie

Statisticile arată că 66% dintre americani dorm în cameră cu animalele de companie. Unii spun că asta le aduce liniște, deoarece își iubesc enorm animăluțele. Și totuși, somnul lor poate fi deranjat de animalele de companie, spun specialiștii. Ei au demonstrat că acest lucru poate fi perturbator pentru un somn bun, mai ales dacă se practică o perioadă îndelungată de timp.

2. Reduceți numărul de alergeni de exterior, ce apar primăvara

Pentru a vă odihni mai bine noaptea, ar trebui să aplicați următoarele strategii de prevenire a alergiilor:

  • Păstrați ușile și ferestrele închise dacă locuiți într-o zonă în care există riscul de a suferi de alergii la polen
  • Luați medicamente pentru combaterea alergiilor noaptea, pentru a putea dormi
  • Faceți un duș înainte de culcare, pentru a elimina alergenii de pe corp
  • Folosiți remedii (cum ar fi soluții saline) pentru a reduce congestia nazală, alergiile nocturne și a respira mai ușor.

3. Ora de culcare ideală

Există într-adevăr o oră ideală de culcare pentru a avea un somn de calitate? Chiar contează ora de culcare, atâta timp cât primești somnul de care ai nevoie? Probabil acestea sunt întrebări pe care și le pun mulți oameni, care vor să fie mai odihniți a doua zi.

Pentru a decide cea mai bună oră de culcare, se ține cont de vârstă, la copii și adulți. De pildă copiii au nevoie de un număr mai mare de ore de somn și ar trebui să meargă la culcare în jur de ora 21:00. În cazul adulților, cel mai bun moment pentru a merge la culcare este între orele 22 și 23:00, spun experții.

Totuși, mulți oameni nu respectă acest program de somn și se culcă mai târziu. Unii stau până la orele 23-24:00, iar alții se culcă după ora 1 noaptea. Statisticile arată că:

  • 18% dintre oameni se culcă după miezul nopții, iar astfel dorm prea puțin, iar a doua zi se simt amețiți și obosiți
  • 39% dintre oameni dorm mai puține ore pe noapte, de când a apărut pandemia de coronavirus.

Dacă nu reușiți să mergeți la culcare la ora 22:00, nu trebuie să vă forțați, dar ați putea găsi totuși un timp pentru culcare înainte de ora 24:00, care să funcționeze și astfel să dormiți suficiente ore pe noapte, pentru a vă simți mai odihnit a doua zi, dimineața.

4. Salteaua și lenjeria de pat

Cea mai bună și comună poziție de somn este dormitul pe spate. Studiile cercetătorilor sugerează că dormitul pe spate menține sănătatea coloanei vertebrale, previne și ameliorează durerile de spate. Pentru a avea un somn bun, oamenii trebuie să aibă o saltea de calitate și lenjerii de pat din bumbac 100%, confortabile, cum sunt cele din magazinul CumparaMisim.ro.

Cea mai bună saltea pentru pat este una care oferă suficient sprijin pentru a menține coloana vertebrală într-o poziție neutră, dar care are și caracteristici perfecte pentru o experiență de somn confortabil.

Când vine vorba despre lenjeria de pat, luați în considerare materialul, deoarece acesta trebuie să aibă anumite proprietăți, ce fac somnul mai bun și mai confortabil. De exemplu, cele mai bune lenjerii de pat sunt următoarele:

  • Lenjerii de pat din bumbac 100% care asigură o bună circulație a aerului, lasă pielea să respire, absorb transpirația, nu provoacă iritații, sunt plăcute la atingere.
  • Lenjerii de pat din satin care sunt confortabile, răcoroase, au suprafața netedă și strălucitoare, sunt foarte elegante.
  • Lenjerii de pat din finet gros care sunt practice, călduroase, asigură un confort termic excelent noaptea.

După selectarea materialului și a dimensiunilor, acordați atenție și altor detalii: modul de închidere, de finisare, imprimeu, preț. Prin alegerea unei lenjerii de pat de calitate, se îmbunătățește calitatea somnului și aspectul general al designului din dormitor.



Ştiri recomandate

12
Pagina a fost generata in 0.6343 secunde