Adio aglomerație estivală pe ruta Constanța - Mangalia! Ce soluții are CJC

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
După ani de chin, s-au găsit rezolvări

Adio aglomerație estivală pe ruta Constanța - Mangalia! Ce soluții are CJC

Administrație 22 August 2018 / 16:27 9687 accesări

Dacă ai circulat măcar o dată, în timpul verii, pe drumul care leagă Constanța de Mangalia, cu siguranță ai ajuns să îți epuizezi repertoriul de înjurături. Nu contează în ce postură te afli (pasager sau șofer), pe ce sens sau rută mergi, ori cu ce mijloc de transport circuli. Cozile de mașini se întind pe mulți kilometri și se înaintează cu o viteză mai mică decât cea a melcului. Chiar dacă problema durează de mulți ani, autoritățile au găsit abia acum o soluție. De fapt două. Este vorba despre rute ocolitoare ce urmează să fie gata până la alegerile locale viitoare.

Dacă ai circulat măcar o dată, în timpul verii, pe drumul care leagă Constanța de Mangalia, cu siguranță ai ajuns să îți epuizezi repertoriul de înjurături. Nu contează în ce postură te afli (pasager sau șofer), pe ce sens sau rută mergi, ori cu ce mijloc de transport circuli. Oricine se află pe DN 39 în timpul verii își face nervii praf din cauza ambuteiajelor epuizante. Cozile de mașini se întind pe mulți kilometri și se înaintează cu o viteză mai mică decât cea a melcului. În aceste condiții, ajungi să faci 20 de kilometri în trei ore și să te consideri norocos pentru că știi că puteai face mai mult. Mai supărător este faptul că asemenea ambuteiaje există aproape la orice oră din orice zi a sezonului estival, iar autoritățile nu prea s-au sinchisit să rezolve problema, cu toate că ne confruntăm cu asta de mulți ani și mereu se vorbesc discuții pe această temă. Polițiștii care „acționează pentru fluidizarea traficului” în sensurile giratorii par să înrăutățească situația fără voie, iar în aceste condiții turiști ajung să fugă de litoralul românesc precum Michiduță de tămâie.

NU AVEM O SOLUȚIE, CI DOUĂ! SĂ SPERĂM CĂ FUNCȚIONEAZĂ

După încă o vară nenorocită în care cozile kilometrice au făcut parte din oferta turistică a litoralului, reprezentanții Consiliului Județean Constanța și ai Regiei Autonome Județene de Drumuri și Poduri spun că au găsit două soluții la această problemă apăsătoare. Este vorba despre amenajarea a două rute ocolitoare (cum de nu ne-om fi gândit și noi la asta) care să preia din traficul infernal. Anunțul a venit de la președintele CJC, Horia Țuțuianu, și administratorul special al RAJDP, Lucian Lungoci. „În fiecare an se formează ambuteiaje pe DN39 între localitățile Agigea, Eforie Nord, Eforie Sud și Tuzla, iar pe traseul respectiv se face, câteodată, chiar și trei ore. După mai multe discuții și consultări am căutat și identificat două rute viabile pentru acest tronson de drum. Desigur că avem de lucru pentru ca cele două rute ocolitoare să fie circulabile, și aici mă refer la investiții pe două tronsoane de drumuri județene. Mai exact, vorbim de construirea unui tronson de 13 km pe DJ 393, între localitățile Techirghiol și Moșneni, iar cel de al doilea tronson, de 11 km, între localitățile Amzacea și Pecineaga, va trebui refăcut. Sunt convins că până în luna iulie 2019 una din cele două variante va fi gata” a declarat președintele CJC, Marius Horia Țuțuianu. Potrivit celor doi, prima variantă de ocolire pentru DN39 este: Autostrada Soarelui A2 – DN39 - Agigea – DN38 – Techirghiol – DJ393 Moșneni – DC5 – 23 August - DN39, tronson de aproximativ 25 de km, cu aproximativ 2 km mai lung față de drumul vechi. Cea de-a doua variantă ocolitoare este: Autostrada Soarelui A2 – Medgidia – DJ381 – Ciocârlia de Sus – DJ308 – Lanurile – Mereni – DJ391 – Topraisar – DN38 – Amzacea – DJ392 – Pecineaga – DJ394 – Dulcești – 23 August, acestă variantă având o distanță aproximativă de 54 de km fiind aproximativ egală cu ruta de pe DN39 spre sudul litoralului. Țuțuianu ți Lungoci au spus că proiectele sunt deja în lucru și se fac demersuri pentru obținerea documentelor necesare. Lungoci a precizat că lucrările propriu-zise n-ar trebui să dureze mai mult de patru luni pe fiecare rută ocolitoare, însă, așa cum știm că se întâmplă în asemenea situații, birocrația ne mănâncă. Oricum, potrivit estimărilor, măcar una dintre rute ar trebui să fie gata până vara viitoare, iar până în 2020 (când sunt alegeri locale, apropo) ar trebui să fie finalizată și a doua variantă. Vom vedea cât de utile se vor dovedi cele două trasee, cât de mulți turiști le vor alege și cum vor rezolva problema cu care ne confruntăm de mulți ani.



12