Anunțase că majorează abonamentele fără contract! Companie de telefonie mobilă amendată de ANPC

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
Amendată cu 70.000 de lei, de ANPC Anunțase că majorează abonamentele fără contract! Companie de telefonie mobilă amendată de ANPC
Economie 26 Aprilie 2019 / 11:30 638 accesări 0 comentarii

Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) s-a autosesizat şi a verificat unul dintre operatorii de telefonie mobilă care a început să trimită abonaţilor mesaje privind creşterea costurilor abonamentelor, ulterior demarării controlului înregistrându-se şi reclamaţii în acest sens. Decizia operatorului vizat a fost luată în baza unei clauze contractuale care dă dreptul operatorului economic să majoreze costul abonamentului, în mod unilateral, oricând acesta consideră necesar. Pentru practica incorectă, operatorul a fost amendat cu 70.000 de lei. ANPC anunţă, printr-un comunicat, că s-a autosesizat şi a făcut un control la o companie de telefonie mobilă care a trimis mesaje clienţilor pivind majorarea abonamentelor. Potrivit ANPC, s-a constatat încălcarea Legii 363/2007, respectiv articopul care prevede că "O practică comercială este incorectă dacă: a) este contrară cerinţelor diligenţei profesionale; b) deformează sau este susceptibilă să deformeze în mod esenţial comportamentul economic al consumatorului mediu la care ajunge sau căruia i se adresează ori al membrului mediu al unui grup, atunci când o practică comercială este adresată unui anumit grup de consumatori“. "S-a constatat că operatorul economic respectiv utilizează o practică comercială incorectă, contrară diligenţei profesionale, deoarece a ales să transfere anumite costuri - apărute ca urmare a unor modificări legislative -, în sarcina consumatorilor, folosind o poziţie de forţă dominantă şi psihologică. Acest lucru s-a produs prin majorarea abonamentelor cu o sumă de bani, creştere ce ar putea fi acceptată de majoritatea abonaţilor în condiţiile în care procedurile de renunţare la contract, sau de portare a numărului într-o altă reţea, sunt complicate şi necesită o anumită perioadă de timp. Astfel, furnizorul de servicii deformează sau este susceptibil să deformeze, în mod esenţial, comportamentul economic al consumatorului mediu, care este deja într-o relaţie contractuală cu acesta", a transmis ANPC.

În urma controalelor efectuate, ANPC a aplicat o sancţiune în valoare de 70.000 lei.

"Având în vedere că informaţiile trimise, sau care urmează a fi trimise, de către operatorul economic, cu privire la majorarea preţului pachetului de servicii, pot avea impact asupra unui număr de 2.338.617 consumatori, în temeiul prevederii art. 13 alin. 1 lit. b din Legea 363/2007 republicată, comisia întrunită la nivelul ANPC va analiza posibilitatea dispunerii încetării practicii comerciale incorecte, chiar dacă aceasta nu a fost încă utilizată, însă acest lucru este iminent", a mai transmis ANPC.

Loading...

Adaugă comentariul tău





NOTĂ: Te rugăm să comentezi la subiect. Sunt interzise atacurile la persoană, limbajul vulgar sau tendenţios şi postarea materialelor publicitare. Încălcarea acestor norme va fi sancţionată cu ştergerea imediată a comentariului.

Pagina a fost generata in 0.204 secunde