CN APMC: ”Acțiunile în forță ale sindicaliștilor nu reprezintă o atitudine rezonabilă”

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

CN APMC: ”Acțiunile în forță ale sindicaliștilor nu reprezintă o atitudine rezonabilă”

Social 24 Martie 2015 / 16:44 452 accesări

Compania Naţională „Administraţia Porturilor Maritime” (CN APMC) SA Constanţa consideră că acţiunile în forţă ale Organizaţiei Patronale „Operatorul Portuar” împreună cu Federaţia Naţională a Sindicatelor Portuare nu reprezintă o atitudine rezonabilă în contextul în care solicitările şi obiectivele lor se referă la situaţii şi proiecte nefinalizate, aflate în diferite stadii de derulare. Menţionăm că atât Organizaţia Patronală „Operatorul Portuar” cât şi Federaţia Naţională a Sindicatelor Portuare au fost invitate să îşi spună punctul de vedere pe temele puse în discuţie, invitaţiile la dialog fiind refuzate de cele mai multe ori. Referitor la solicitările pe care le susţin cele două organizaţii facem următoarele precizări:

            Master Planul Portului Constanţa este un proiect în derulare, iar conform caietului de sarcini nu este un document restrictiv şi obligatoriu.

Organizaţia Patronală „Operatorul Portuar” şi Federaţia Naţională a Sindicatelor Portuare au participat vineri, 20 martie 2015, la prezentarea livrabilului „Strategia de dezvoltare a Portului Constanţa”, realizată de consultantul Asocierea „Ernst&Young - Inros Lackner”, prilej cu care reprezentanţii celor două organizaţii au comunicat consultantului punctele lor de vedere.

            Politica tarifară a CN APM SA Constanţa este transparentă, operatorii economici fiind notificaţi şi invitaţi la două runde de negocieri, în condiţiile stipulate în contracte, referitor la actualizarea tarifului de utilizare a domeniului portuar. Reamintim faptul că tarifele portuare practicate de CN APM SA nu au fost actualizate din 2007, iar o parte semnificativă din costurile şi cheltuielile suportate de companie în vederea menţinerii standardelor de securitate şi siguranţă necesare desfăşurării activităţilor în incinta portuară sunt recuperate din acest tarif. În plus, actualizarea tarifului de utilizare a domeniului portuar se va face treptat.

            Perioada de criză economică la care face referire Organizaţia Patronală „Operatorul Portuar” când vine vorba de tarife portuare nu s-a oglindit însă în rezultatele financiare ale celor mai mulţi agenţi economici din port, aceştia raportând profituri considerabile.

Apreciem că nici creşterea chiriilor nu va afecta brutal calculele financiare ale societăţilor din port.

            Conform calculelor CN APM SA Constanţa, impactul pe care creşterea chiriilor, de la 0.05 euro/metru pătrat la 0,08 euro/metru pătrat, l-ar avea asupra cheltuielilor operaţionale ale operatorilor reprezentativi este cuprins între 0,03% şi 2,06%.

            Astfel, impactul mediu este de 0,8%, la nivelul cheltuielilor operaţionale din anul 2013.

            CN APM SA Constanţa a demarat încă din anii trecuţi procedura de subconcesiune a infrastructurii portuare în Portul Constanţa, în concordanţă cu HG nr.80/2008. Procedura este în derulare, fiind dependentă de contextul legislativ actual.



12