Colțul Troll-ului - Cerceta-mi-ai piața!

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Colțul Troll-ului - Cerceta-mi-ai piața!

20 Aprilie 2016 / 21:16 737 accesări
Unele rapoarte ale companiilor de cercetare a pieței sunt expresia absolută a NIMICULUI

Unele rapoarte ale companiilor de cercetare a pieței sunt expresia absolută a NIMICULUI

Stai și te-ntrebi uneori cum de trăiește și prosperă o firmă de cercetare a pieței. Chiar atât de greu o fi să faci research? Într-un fel, e un soi de call-center pe invers, tot cu sclăvuți corporatiști plătiți mult prea prost pentru secolul ăsta. E doar o mare inconveniență, de unde probabil și dorința de externalizare a acestei munci tâmpitoare. Posibil că și un chinez-roboțel care asamblează toată ziua tablete într-o fabrică-lagăr e mai creativ și mai inteligent decât un angajat al unei firme de cercetare. „Bună ziua, facem un sondaj despre ce hârtie igienică folosește românul! Dintre următoarele branduri - Yewa, cealaltă, Yewa, Mufărul de 10 bani bucata, Yewa, cealaltă care nu e Yewa, dar ar vrea să fie, cea cu tubul care se dizolvă-n apă din WC (o mică paranteză - asta ar trebui să fie noua culme a lenei, nu? Aruncă în aia mă-sii de viață tubul ăla la coș!!!), adică Yewa, și încă două-trei atât de proaste că nici n-o să vi le mai spun, care credeți dvs. că e cea mai tare marcă de Yewa, pardon, hârtie igienică“. Ăăă, nu-mi pasă, vine răspunsul. „Perfect, Yewa!“. Și hop! apare reclama cu „Yewa, cea mai de încredere marcă în România, conform studiului companiei de cercetare X“. Pentru asta încasează băieții ăștia bani. Dar stai, că din mărinimia lor apar și alte soiuri de rapoarte penibile, redundante, aberante și, în esență, uimitor de inutile. Să dăm un exemplu - cei de la GfK spun că „disponibilitatea pentru cumpărare a crescut semnificativ în primul trimestru, la nivelul maxim după septembrie 2008“. Și totuși, „consumatorii sunt încă departe de momentul în care vor cheltui bani pe produse și servicii scumpe, deoarece, acum, cei mai mulți abia dacă dispun de fondurile necesare traiului zilnic“. Și, în același timp, „românii nu au mai fost atât de pesimiști cu privire la perspectivele economiei din octombrie 2014 încoace“. OAU! Deci, ce să înțelegem din aceste verdicte contradictorii? Că românul e un sărac lipit, care abia dacă are bani de o ciorbă de la autoservire și pentru care viitorul n-a sunat niciodată mai prost, dar care nu se grăbește să-și cumpere un Bugatti Veyron?

Taguri articol
RapoarteLegeViitorulBaniCercetarePiaţă


12