Dispar maşinile pe benzină sau motorină? Cine are de câştigat „la priză“

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
O nouă eră în industria automobilistică

Dispar maşinile pe benzină sau motorină? Cine are de câştigat „la priză“

Economie 15 August 2017 / 13:56 2741 accesări

Scandalul Dieselgate dschide o nouă eră în industria automobilistică, mai devreme decât ar fi preconizat oricine. Din acest scandal pare să aibă de câştigat Tesla, producător foarte bine cotat de maşini electrice. Dacă vi se pare a fi forţată trecerea de la o eră la alta, aflaţi că, în Germania se discută deja despre interzicerea circulației noilor autovehicule diesel, deşi cancelarul Angela Merkel a refuzat să precizeze o dată exactă, transmite Reuters. În Marea Britanie şi Franţa se discută la modul foarte serios despre interzicerea vânzărilor de autoturisme pe benzină și motorină din 2040, pentru a face loc pe piaţă celor electrice.

Potrivit lui Merkel, este de competența producătorilor auto să restabilească încrederea pierdută în urma scandalului emisiilor (Dieselgate), inclusiv prin acordarea de bonusuri și actualizarea sistemelor software. Consumatorii, care au fost "induși în eroare", trebuie să obțină eficiența promisă în privința emisiilor, a afirmat ea într-un interviu acordat unei reviste, în încercarea de a fi diplomată.

În următorii ani prioritatea ar trebui să fie extinderea stațiilor de reîncărcare necesare pentru a avea cât mai multe vehicule electrice. Până atunci, interzicerea vehiculelor poluante care sunt deja pe șosele ar trebui evitată, deoarece ar "pedepsi oamenii care au cumpărat de bună credință mașinile" , a declarat cancelarul german.

Începând din luna septembrie 2015, când Volkswagen a recunoscut că a manipulat emisiile poluante ale autovehiculelor diesel, Guvernul condus de Angela Merkel a fost criticat pentru că nu face suficient pentru a diminua poluarea mașinilor, dar și pentru legăturile strânse cu producătorii auto. Acest subiect a devenit o temă importantă înaintea alegerilor parlamentare de luna viitoare, iar Executivul de la Berlin vrea să arate că ia măsuri pe măsură ce organizațiile de mediu încep să obțină câștig de cauză în justiție pentru a forța marile orașe să interzică circulația vehiculelor diesel. În același timp, miniștrii nu vor să prejudicieze o industrie care este cel mai mare exportator al Germaniei și de asemenea asigură 800.000 de locuri de muncă.

Săptămâna trecută, Volkswagen, Daimler și BMW au acceptat să actualizeze în Germania sistemele software la peste cinci milioane de vehicule diesel, pentru a reduce nivelul poluării, într-o încercare de a salva tehnologia diesel și de a trece peste scandalul emisiilor (Dieselgate), care nu s-a atenuat în ultimele luni. Acordul vine după ce, în 2 august, mai mulți miniștri și directori ai unor companii auto germane s-au întâlnit pentru a găsi metode prin care să se reducă poluarea în orașe, să fie eliminate interdicțiile care vizează autovehiculele diesel și să reabiliteze reputația industriei auto germane. Dar mulți politicieni sunt îngrijorați că producătorii auto nu au investit suficient în noile tehnologii și în infrastructură.

Marea Britanie și Franța intenționează să interzică vânzărilor de autoturisme pe benzină și motorină din 2040, când se vor comercializa doar vehicule electrice, ca parte a planului de reducere a poluării, în timp ce Tesla, cel mai mare producător auto în termeni de capitalizare bursieră, a livrat primilor 30 de clienți - toți angajați ai Tesla - cel mai nou model, sedanul Model 3, destinat să devină un automobil electric accesibil publicului larg.

Taguri articol


12