Finanţare europeană pentru trei proiecte de dezvoltare a Portului Constanţa

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Finanţare europeană pentru trei proiecte de dezvoltare a Portului Constanţa

Justiție 13 Octombrie 2006 / 00:00 1248 accesări

Aflat pentru două zile în România, comisarul european pentru Pescuit şi Probleme Maritime, Joe Borg a fost, ieri, la Constanţa unde a vizitat portul, Institutul Naţional de Cercetare şi Dezvoltare Marină „Grigore Antipa“ şi Şantierul Naval Mangalia. După ce i s-a făcut o prezentare a facilităţilor portului, secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Alexandros Galiaţatos, preşedintele Asociaţiei Armatorilor şi Operatorilor Fluviali, Marin Chintoan şi conducerea Administraţiei Porturilor Maritime Constanţa (APMC) l-au însoţit pe Joe Borg într-o plimbare prin Portul Constanţa cu nava „Anghel Saligny“. La finalul plimbării, comisarul european s-a arătat încîntat de faptul că se poate opera orice tip de marfă, că sînt facilităţi pentru operatori şi de proiectele de dezvoltare a portului aflate în derulare, precizînd că după 1 ianuarie 2007 portul va beneficia de o finanţare substanţială, în cazul în care vor exista proiecte viabile. „Existenţa Canalului Dunăre - Marea Neagră (CDMN) este un mare avantaj pentru operatorii maritimi, cît şi pentru transportatorii fluviali“, a spus Borg.

Uniunea Europeană va sprijini dezvoltarea Portului Constanţa, însă fondurile sînt condiţionate de întocmirea unor proiecte serioase, care să merite investiţia Europei. Şeful Departamentului de Coordonare a Asistenţei de Preaderare, Giorgio Ficarelli a spus că dacă pînă acum României i s-au alocat fonduri în valoare de un miliard euro, în primii cinci ani de la aderare ţara noastră va avea la dispoziţie 19 miliarde de euro. „Există deja trei proiecte viabile care au toate şansele să primească finanţare: prelungirea digului de nord cu o mie de metri, dezvoltarea capacităţii feroaviare în Portul Constanţa Sud - Agigea şi construcţia podului rutier peste CDMN care să lege portul de şoseaua de centură a oraşului şi de autostrada Soarelui pentru degrevarea traficului“, a precizat Ficarelli. La rîndul său, secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Alexandros Galiaţatos a spus că proiectele cu finanţare europeană sînt cele care dezvoltă infrastructura, adică cele de pe urma cărora nu se obţin cîştiguri imediate şi că cele trei proiecte aflate în derulare vor fi urmate şi de altele.

200 de milioane de euro pentru dezvoltarea sectorului piscicol

Mai mult, Borg a explicat că în urma discuţiilor cu ministrul Agriculturii, Gheorghe Flutur, a identificat trei mari probleme ale pisciculturii: atragerea de fonduri pentru dezvoltarea pescuitului şi acvaculturii, informarea populaţiei privind consumul de peşte şi dezvoltarea activităţilor complementare care să susţină dezvoltarea industriei peştelui. Comisarul a declarat că din 2007, sectorul piscicol românesc are mari şanse să îşi revină pentru că ţara noastră va primi de la Uniunea Europeană (UE) peste 200 de milioane euro. „Românii consumă în prezent mult prea puţin peşte comparativ cu populaţia din celelalte state din UE. Această problemă trebuie rezolvată întrucît peştele este un aliment foarte sănătos. Managementul pescuitului şi al acvaculturii este o problemă internă, dar va deveni o problemă comunitară. Comisia va impune anumite măsuri restrictive cum ar fi de exemplu nivelul maxim al cantităţii de peşte care poate fi exploatată“, a declarat comisarul european pentru Pescuit şi Probleme Maritime, Joe Borg.



12