Teatrul de Stat a ieşit la rampă, în weekend, cu o comedie veselă, dinamică, ce va ocupa, cu siguranţă, un loc special în repertoriul „Dramaticului constănţean”. Punând în scenă „Gâlcevile din Chioggia”, Dana Dumitrescu, cunoscută publicului mai ales în ipostaza de actriţă, şi-a atins obiectivul: acela de a-i face pe spectatori să uite de grijile cotidianului cenuşiu, propunându-le o oază de bună dispoziţie. Comedia lui Carlo Goldoni, în viziunea Danei Dumitrescu, are toate „ingredientele” unei comedii de succes: decorurile şi costumele atent create de Lăcrămioara Dumitraşcu captează atenţia, mişcarea scenică elaborată de Stela Cocârlea subliniază stările interioare ale personajelor printr-o revărsare de exuberanţă, iar muzica atent aleasă de Adrian Alexandru conferă „culoare” şi se înscrie perfect în ritmul acţiunii, integrându-se vulcanicului spirit latin. Sincronizarea reuşită a intrărilor şi a ieşirilor din scenă, a schimbului de replici lasă să se întrevadă plăcerea jocului şi a spiritului de echipă al tinerilor care se regăsesc în distribuţie. Oamenii din Chioggia - o mică aşezare de pescari, situată lângă Veneţia, unde fiecare locuitor are cât o poreclă, iar femeile, care se comportă ca un personaj colectiv, îşi aşteaptă bărbaţii sau logodnicii plecaţi pe mare scrutând zările, croşetând şi tricotând, mai ales sporovăind, bârfind şi punând la cale o gâlceavă - sunt oameni simpli, fără caractere psihologice complexe, dar cu sufletele senine.
Confruntare... dansată. Fiecare dintre personajele feminine iese în evidenţă fără a se pune în umbră: protectoarele şi vulcanicele „mătuşi” Pasqua - Laura Iordan şi Libera - Luiza Toma, fetele pregătite de măritiş, apriga Luciette, interpretată hotărât de Turchian Nasurla şi mai docila Checca, redată convingător de Florina Diaconu şi sora mai mare, Orsetta, care nu doreşte ca mezina să i-o ia înainte la măritiş, redată de Georgiana Mazilescu, în stilu-i bine conturat. Comicul se accentuează la sosirea bărbaţilor, soţilor şi logodnicilor: paşnicii şi împăciuitorii Jupân Toni - Andu Axente şi Jupân Fortunato - Adrian Dumitrescu şi cei mai tineri, cu sângele clocotind la gândul că logodnicele i-ar înşela: Beppe - Marian Adochiţei şi Titta-Nane - Andrei Cantaragiu.
„Panoplia” caracterelor masculine este întregită de băieţandrul Toffolo - redat convingător de Cosmin Mihale - singura prezenţă „masculină” pe uscat, atunci când „bărbaţii” cutreieră marea şi de Jupân Vicenzo - Florentin Roman. Confruntarea dintre cele două tabere care se creează, gândită sub forma unui dans al găştilor de cartier - break dance şi hip-hop sau încăierarea dintre personaje cresc pulsul acţiunii, concomitent cu hohotele de râs din sală.
De ziua lui Goldoni. În rolul lui Jupân Fortunato, Adrian Dumitrescu creează un personaj savuros, al cărui defect de vorbire, bâlbâiala, provoacă râsul instantaneu. O apariţie insolită este şi personajul interpretat de Remus Archip, locţiitorul de cancelar Isidoro, care se mişcă pe celebra arie „La donna e mobile”. În acest univers al stărilor, colorat şi palpitând de viaţă îşi face apariţia un personaj atipic, un spirit al locului, care incită la gâlceavă, în interpretarea inedită a Mirelei Pană. „Pare uşor antipatic personajul, dar vine să sublinieze şi să întărească ceea ce se întâmplă în fiecare scenă care urmează. Pentru mine, rolul este o provocare”, a spus Mirela Pană.
„Totul a mers aşa cum am sperat şi mi-am dorit din suflet. Actorii, echipa tehnică, au pus tot sufletul pentru reuşita acestui spectacol. Am urmărit fiecare secundă la maximum şi totul a fost conform aşteptărilor mele. Mă bucur că publicul a reacţionat cu tot sufletul”, a spus, vineri, regizorul Dana Dumitrescu, referindu-se la aplauzele entuziaste ale publicului din seara avanpremierei, care a avut loc chiar de ziua de naştere a lui Goldoni. Spectacolul a avut două reprezentaţii în premieră, sâmbătă şi duminică, vineri putând fi urmărită avanpremiera.