Industria navală globală, în derivă

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
Industria navală globală, în derivă
Economie 07 Octombrie 2016 / 18:38 972 accesări 1 comentariu

Criza navală de la nivel global se accentuează odată cu pierderea mai multor miliarde de yeni de către Nippon Yusen Kabushiki Kaisha (NYK), una dintre cele mai mari și mai vechi companii navale, potritvit The Telegraph.

Compania NYK a avertizat că va suferi o pierdere de 195 de miliarde de yeni (1,650 miliarde de euro) din cauza reducerii valorii estimate a navelor, și că va consttui provizioane de peste 300 de milioane de euro pentru a acoperi pierderile din contracte.

NYK are cele mai mari încasări dintre firmele de transport de mărfuri și susține că pierderile au fost cauzate de „criza prelungite de pe piața navală”.

Anunțul vine după ce linia navală Hanjin din Coreea e Sud, al șaptelea cel mai mare operator din industrie, a ajuns în faliment, în luna august. Hanjin a devenit victima reducerii masive a tarifelor de transport, a numărului mare de vase de pe piață și a scăderii comerțului global.

Deși aproape 95% din transportul de marfă este livrat pe mare, industria suferă de pe urma faptului că șantierele livrează nave din ce în ce mai mari și mai eficiente, aducând capacități sporite de transport ântr-o industrie deja aglomerată.

„Acest an nu este unul bun pentru industrie. (…) Primele 50 de porturi de pe rutele dintre Asia și Europa s-au confruntat cu un declin al comerțului în primele opt luni”, susține Jonathan Roach, analist Braemar ACM, o companie care furnizează expertiză tehnică navală. Mai mult, acesta susține că anul 2016 a fost cel mai dificil pentru industrie de la începutul crizei financiare din 2008.



Pagina a fost generata in 0.166 secunde