Înșelătoria, încurajată de amenzile infime din România

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
Ce ieftin e să-ți dau țeapă!

Înșelătoria, încurajată de amenzile infime din România

Economie 16 Ianuarie 2019 / 16:50 2097 accesări

Companiile preferă să plătească amenzi şi să înşele în mod repetat consumatorii, pentru un profit rapid şi artificial, întrucât sancţiunile sunt prea mici, astfel încât este necesară modificarea legislaţiei din domeniu, spune șeful Protecției Consumatorilor (ANPC), Marius Pîrvu, citat de agerpres.ro. Autoritatea a lansat, luni, în dezbatere publică, un proiect de ordonanţă de urgenţă care prevede înăsprirea sancţiunilor pentru încălcarea drepturilor consumatorilor, care pot ajunge până la 4% din cifra de afaceri a companiilor. „Principalele beneficii pentru consumatori sunt restituirea sumelor percepute în temeiul unor clauze declarate de către instanţă ca fiind abuzive; în cazul produselor alimentare provenite din ţări non-UE, ele vor fi introduse în piaţă în urma unei analize de conformitate, efectuată de ANPC, prin structurile sale“, a explicat Pîrvu - „În plus, personalul ANPC va avea capacităţi sporite de testare a produselor din piaţă, lucru menit să contribuie la gradul general de siguranţă a consumatorilor. De asemenea, pentru o mai bună informare a consumatorilor, operatorii economici sancţionaţi vor fi obligaţi să afişeze pe uşa de la intrarea principală în unitate, timp de 30 zile, o informare cu privire la măsurile aplicate prin actele de control“. Sunt necesare modificările? Cu siguranță. Potrivit șefului Protecției Consumatorilor, pentru companii este mai convenabil să încalce legea şi să plătească amenda, întrucât câştigurile sunt mai mari decât sancţiunile - „Sunt agenţi economici care ne râd în faţă şi spun că valoarea amenzii nu contează, se plăteşte jumătate din minim, în termen de 15 zile. Adică mergem la un hipermarket şi îl amendăm cu 1.000 lei... vă daţi seama cât de afectat este“.



12