O nouă grevă a dascălilor ar compromite examenele naţionale

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

O nouă grevă a dascălilor ar compromite examenele naţionale

Social 03 Iunie 2006 / 00:00 1735 accesări

Profesorii ameninţă cu reluarea conflictului de muncă şi au început să strîngă deja semnături pentru declanşarea protestelor. Decizia vine ca urmare a faptului că Guvernul "a uitat" de prevederile acordului încheiat cu organizaţiile sindicale pentru stoparea grevei generale din toamna anului trecut. În plus, de la întîlnirea programată pe 1 iunie la Ministerul Educaţiei şi Cercetării au lipsit primul ministru Tăriceanu, viceprim-ministrul Bela, ministrul Finanţelor Publice şi ministrul Muncii, Gheorghe Barbu, adică exact semnatarii acestui acord. Sindicaliştii consideră că prin neparticiparea factorilor principali de decizie de la nivelul Executivului, cît şi prin propunerile evazive înaintate de echipa guvernamentală prezentă s-a demonstrat încă o dată lipsa de interes a Cabinetului Tăriceanu faţă de problemele reale cu care se confruntă sistemul educaţional şi salariaţii săi. Din această cauză cadrele didactice se pregătesc să boicoteze sfîrşitul de an şcolar prin neparticiparea la examenele naţionale.

Cadrele didactice se pregătesc să redeschidă conflictul de muncă. Reacţia sindicaliştilor vine după întîlnirea din 1 iunie cu reprezentanţii puterii în vederea analizării Acordului din 28 noiembrie 2005. Din partea Federaţiei Sindicale Lebere din Învăţămînt (FSLI) au participat: secretarul general Maria Becic şi vicepreşedinţii Simion Hăncescu şi Constantin Rada. De la discuţii au lipsit primul ministru Călin Popescu Tăriceanu, viceprim-ministrul Marko Bela, ministrul Finanţelor Publice, Sebastian Vlădescu, şi ministrul Muncii, Solidarităţii Sociale şi Familiei (MMSSF), Gheorghe Barbu. Singurul ministru prezent a fost cel al Educaţiei, Mihail Hărdău, care a prezentat dosarele cu programele iniţiate de către direcţiile din minister pentru care s-au alocat, pînă în prezent, doar 1.000 de mii de euro, ceea ce reprezintă 9% din suma totală prevăzută în acord, pentru finanţarea proiectelor şi investiţiilor aferente din domeniul Educaţiei. Din datele prezentate reiese că Ministerul Educaţiei şi Cercetării (MEdC) nu a înaintat nici un proiect nou pentru care să se asigure finanţare, sumele mai sus menţionate fiind acordate pentru proiectele aflate în derulare. "În pofida demersurilor federaţiilor sindicale reprezentative din învăţămînt, ale MEdC şi MMSSF, proiectul Legii salarizării personalului bugetar nu s-a realizat din cauza neimplicării factorului politic în ceea ce priveşte ierarhizarea sectoarelor bugetare din punctul de vedere al importanţei lor sociale şi economice", a declarat preşedintele FSLI, Aurel Cornea.

Sistemul de învăţămînt, alimentat doar cu promisiuni

"Domnul ministru de stat pentru coordonarea activităţilor în domeniul economic, Gheorghe Pogea, a promis că, la rectificarea bugetară din luna iunie se va acorda învăţămîntului o sumă pentru investiţii şi reparaţii pe care, deocamdată, nu o poate divulga", a mai spus Cornea, însă "surpriza" a fost că nu s-a alocat nimic. "Considerăm că atît prin neparticiparea factorilor principali de decizie de la nivelul Executivului, cît şi prin propunerile evazive înaintate de echipa guvernamentală prezentă s-a demonstrat încă o dată lipsa de interes a Cabinetului Tăriceanu faţă de problemele reale cu care se confruntă sistemul educaţional şi salariaţii săi. Din punctul nostru de vedere, întîlnirea informală din 1 iunie 2006, a reprezentat un eşec, urmînd ca la nivelul Colegiului Liderilor să stabilim conduita ce va fi adoptată în perioada următoare", a mai spus preşedintele FSLI.

Sindicaliştii susţin că neparticiparea factorilor de decizie la întîlnirea din data de 1 iunie 2006 denotă că semnarea acordului a fost pentru doar "o glumă". Nerespectarea clauzelor acordului privind finanţarea proiectelor şi investiţiilor, neelaborarea proiectului legii salarizării personalului din sistemul bugetar, neacordarea diferenţelor salariale pentru toate persoanele îndreptăţite demonstrează incapacitatea şi neputinţa actualului Guvern de a soluţiona problemele reale ale sistemului educaţional şi salariaţilor săi, dar şi de a-şi respecta programul de guvernare. "Prin atitudinea sa, Guvernul României nu face altceva decît să-i determine pe dascăli să bulverseze sfîrşitul de an şcolar prin neparticiparea la examenele naţionale. Apreciem că întreaga responsabilitate pentru creşterea stării de tensiune şi de nemulţumire în rîndul dascălilor revine Guvernului României", susţine Aurel Cornea.



12