Paradoxal, românii iubesc shoppingul, dar sunt grăbiți și haotici la cumpărături

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Paradoxal, românii iubesc shoppingul, dar sunt grăbiți și haotici la cumpărături

Lifestyle 23 Februarie 2017 / 13:29 753 accesări

Un studiu GfK a dezvăluit că românii sunt cei mai mari fani ai cumpărăturilor dintre est-europeni. Nouă din zece români au spus că le place să meargă la cumpărături, în timp ce în Cehia, Slovacia și Austria doar 70% consideră mersul la cumpărături plăcut, iar în Bulgaria procentul se reduce la 50%. În schimb, românii resimt mai mult presiunea timpului la cumpărături decât alte țări. În Austria și Cehia, de exemplu, acest sentiment este cel mai puțin perceput. Prin contrast cu acestea, în România, aproximativ 35% dintre cumpărători resimt această presiune atunci când fac achizițiile zilnice. Acest lucru poate fi influențat și de o dezvoltare sub potențial pentru comerțul modern de proximitate, comparativ cu Austria de exemplu.

În ce privește lista pentru cumpărături, cei mai conștiincioși sunt bulgarii - aproape 7 din 10 -, în timp ce în România 5 din 10 cumpărători își organizează cumpărăturile cu ajutorul unei liste, dar numărul acestora scade de la un an la altul. Cea mai mare parte dintre cumpărătorii români și bulgari declară, de asemenea, că în achizițiile de zi cu zi reușesc să se încadreze în bugetul planificat. La polul opus se află cumpărătorii din Cehia și Austria.

La modul ideal, cumpărătorii români preferă să cumpere totul dintr-un singur magazin, dar căutarea unui preț mai bun îi face să viziteze mai multe magazine. Chiar dacă majoritatea consumatorilor declară că le place să meargă la shopping în magazine care au totul sub un singur acoperiș, comportamentul lor de cumpărare și luarea deciziilor sunt influențate și de preț. În România, 72% dintre cumpărători sunt dispuși să își facă achizițiile din mai multe magazine dacă aceasta îi ajută să obțină un preț mai mic sau oferte mai convenabile.

Studiul GfK „Panelul de gospodării” are la bază informaţii obţinute prin monitorizarea continuă a consumului casnic din România, pentru toate categoriile de produse de larg consum, pe un eşantion de 3.000 de gospodării, reprezentativ la nivel naţional. Persoana intervievată din cadrul gospodăriei a fost cea responsabilă cu majoritatea cumpărăturilor pentru familie.

Taguri articol


12