Peste 200 de agenții turistice, „eutanasiate“

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
Jale în turism Peste 200 de agenții turistice, „eutanasiate“
Turism 07 Ianuarie 2018 / 15:53 922 accesări 0 comentarii

În 2017, peste 100 de agenții au rămas fără licență de funcționare, iar alte 125 au cerut singure radierea. În același timp, peste 30 de structuri de cazare au rămas fără certificate, iar 8 structuri de alimentație publică au fost închise.

Domeniul turismului a suferit mult în 2017, dovadă că 105 agenţii de turism din România au rămas fără licenţe de funcţionare, iar 125 astfel de societăţi au fost radiate la solicitarea expresă a acestora, reiese din datele Ministerului Turismului, publicate pe propria pagină de internet. Conform statisticii, în cazul agenţiilor de turism pentru care a fost dispusă retragerea licenţelor de funcţionare din cauza neregulilor constatate, deciziile au survenit la distanţă de jumătate de an de la eliberarea actului de funcţionare. De asemenea, pe listă se regăsesc firme pentru care licenţa de funcţionare abia fusese eliberată în 2016.

Pe de altă parte, Ministerul Turismului a decis, în cazul a 125 de agenţii de turism, retragerea licenţelor la solicitarea operatorului economic. În acelaşi timp, anul trecut, pentru 31 de structuri de cazare au fost retrase certificatele de clasificare, în timp ce opt structuri de alimentaţie publică au rămas fără certificat de funcţionare.

Pe data de 18 decembrie 2017, ministrul Turismului, Mircea Dobre, declara, într-o dezbatere publică pe tema Fondului de garantare a pachetelor turistice din România, că normele de aplicare pentru acest Fond vor fi gata până la sfârşitul lunii ianuarie 2018 și că de anul acesta se încearcă realizarea unei legi speciale şi pentru crearea unui pool de asigurare, pe modelul PAID. „Există şi varianta cu mai multe instrumente de garantare şi nu contest acest lucru. Începând din ianuarie, există riscul ca statul român să intre în infringement, din cauza faptului că acea directivă europeană nu a fost transpusă. (...) Eu cred că cetăţenilor români trebuie să le fie garantat dreptul, pe banii dânşilor, ca pachetele respective să le ducă la bun sfârşit sau măcar să fie repatriaţi într-un mod corect (...) Este obligaţia statului român să vină cu o soluţie viabilă, eficientă şi coerentă“, a afirmat Dobre. Potrivit ministrului, în mai multe ţări, printre care Danemarca, Irlanda, Franţa, Olanda şi Marea Britanie, este obligatorie participarea la un Fond de garantare.

În România există 2.655 de agenţii de turism autorizate, conform listei afişate pe site-ul Ministerului Turismului şi actualizată în data de 15 decembrie 2017, majoritatea acestora fiind constituită din agenţii mici.

Adaugă comentariul tău

NOTĂ: Te rugăm să comentezi la subiect. Sunt interzise atacurile la persoană, limbajul vulgar sau tendenţios şi postarea materialelor publicitare. Încălcarea acestor norme va fi sancţionată cu ştergerea imediată a comentariului.

Ştiri recomandate

Pagina a fost generata in 0.201 secunde