Poate deveni realitate Drumul Expres Constanța – Tulcea?

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Poate deveni realitate Drumul Expres Constanța – Tulcea?

Administrație, Economie 14 Ianuarie 2021 / 22:39 891 accesări

Drumul expres Constanța – Tulcea (harta realizata de Hotnews)

Drumul expres Constanța – Tulcea (harta realizata de Hotnews)

Foto: Șosea în Dobrogea

Foto: Șosea în Dobrogea

Drumul “Dobrogea Expres” ar trebui să facă legătura între localitățile Constanța – Babadag – Tulcea – Isaccea – Măcin – Brăila.

Președintele Consiliului Județean Constanța Mihai LUPU a avut astăzi o primă întâlnire de lucru cu reprezentanții Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere și cei ai proiectantului Asocierea Search Corporation SRL – Elgis Romania SA, aceasta fiind prima sesiune de lucru privind construirea drumului expres Constanța – Tulcea.

Drumul dintre Constanța și Tulcea se parcurge în prezent în aproximativ două ore. Prin construirea drumului expres dintre cele două localități, se are în vedere reducerea timpului de călătorie și implicit optimizarea condițiilor de siguranță a traficului rutier.
În acest sens, astăzi au fost prezentate patru alternative de traseu cu lungimi cuprinse între 106 și 158 km. Valoarea inițială estimată a contractului este de aproximativ 18 milioane lei.

„Prin construirea acestui drum expres cel mai mult va avea de câștigat sectorul turistic al celor două județe, Constanța și Tulcea. Totodată, acest drum expres va avea un impact major pozitiv asupra creșterii economice din regiune, precum și a numărului agenților economici.

Un factor care a împiedicat, până în prezent, mobilitatea urbană, așa cum am mai spus de multe ori, este reprezentat de plata taxei pe care locuitorii și turiștii o achită pentru a intra sau ieși din județele Constanța și Tulcea.
Lucru care nu mi se pare firesc!
Această taxă are un impact negativ și asupra transportatorilor comerciali și consider că ar trebui eliminată cât de curând posibil. Întâlnirea de astăzi, a fost o primă dezbatere dintr-o serie de sesiuni de lucru, ce se vor concretiza prin construirea Drumului Dobrogea Expres, atât de necesar locuitorilor Dobrogei” - a declarat Mihai LUPU, Președintele Consiliului Județean Constanța.

Proiectul are ca scop realizarea unui sector de drum expres între localitățile Ovidiu și Tulcea, acesta făcând parte din strategia de implementare la nivel național pentru Drumul Expres cu denumirea generică „Dobrogea Expres” și care realizează legătura între localitățile Constanța - Babadag - Tulcea - Isaccea - Măcin - Brăila. Acest drum va asigura baza necesară cererii de transport în creștere și un grad ridicat de siguranță a traficului rutier.

Conform caietului de sarcini, profilul transversal al drumului va avea caracteristicile unui drum expres cu 2x2 benzi de circulație (3,5m/bandă), zonă mediană de 3 m și acostamente de 2x2,25m din care 0,75m benzi de încadrare cu aceeași structură rutieră ca a benzilor de circulație și 1,5m acostament consolidat.

Ce este un drum expres?

Drum expres numit și drum rapid, este un drum public utilizat exclusiv pentru vehicule a căror viteză maximă depășește 50km/h, pe care oprirea și staționarea pe partea carosabilă sunt interzise.

Aceste drumuri sunt construite în zonele unde normele deautostradănu pot fi îndeplinite. Drumul expres este un drum detransport rutier, pe carevitezaminimă de circulație al vehiculelor trebuie să fie de cel puțin 50 km/h.

Șantierele de construcții pentru aceste drumuri sunt de obicei mai puțin costisitoare decât pe autostrăzi. Spre deosebire de autostradă, pe drumul expres sunt permise încrucișări de nivel cu alte drumuri de circulație. Traficul la intersecții va fi de cele mai multe ori reglementat de semafoare sau prin sens giratoriu. (conform wikipedia).

Drumul expres, care conform master planului General de Transporturi, urmareste o serie de standarde clare precum:

  • Prezenta a doua benzi pentru fiecare sens;
  • Existenta unui spatiu median care sa separeu sensurile de circulatie si sa limiteze astfel riscul de accidente prin trecerea autovehiculelor pe sensul opus;
  • Prezenta a doua acostamente;
  • Nu exista intersectii directe cu nici o alta ruta de transport, feroviara sau rutiera. Intersectiile se realizeaza sub forma de poduri sau pasaje;
  • Intrarile si iesirile de pe drumurile expres se fac doar pe partea dreapta, pe benzi special amenajate de accelerare sau franare;
  • Prezenta gardurilor de protectie;
  • Prezenta spatiilor de parcare si a spatiilor de odihna;
  • Prezenta benzinariilor si a spatiilor special amenajate ca baze de intretinere;
  • Existenta unei limite minime de viteza – 50km/h;
  • Viteza maxima in functie de teren, 120 km/h in zone de campie si 80 km/h in zone montane.

Spre exemplu, între Craiova și Slatina se lucrează în prezent la drumul expres DX12 Craiova - Pitești.
Filmarea realizatăde Asociația Pro Infrastructura prezintă din dronă stadiul lucrărilor în luna mai 2020.



12
Pagina a fost generata in 0.1918 secunde