Regulamentul şcolar, depăşit şi necorespunzător

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
În opinia dirctorilor de şcoli

Regulamentul şcolar, depăşit şi necorespunzător

Social 25 Mai 2006 / 00:00 2378 accesări

Cadrele didactice care au promovat examenul de director şi director adjunct de unităţi şcolare s-au întîlnit în Sala "Coriolan" a Colegiului "Mircea cel Bătrân" unde conducerea Inspectoratului Şcolar Judeţean (ISJ) le-a înmînat deciziile. Examenul a fost promovat de 42 de candidaţi la posturile de conducere, cei mai mulţi fiind foştii conducători ai acestor instituţii de învăţămînt. La festivitate au participat şi numeroşi primari care i-au felicitat pe directori şi i-au asigurat de tot sprijinul pentru ca educaţia tinerilor să crească în calitate şi să ajungem la condiţii europene în şcolile româneşti, indiferent dacă acestea sînt în mediul rural sau urban.

Inspectorul general al ISJ, Narciz Amza a subliniat că evaluarea s-a desfăşurat corect şi transparent şi pe tot timpul examenului evaluarea a fost supervizată de un reprezentant al Ministerului Educaţiei şi Cercetării. Directorul Grupului Şcolar de Electronică şi Telecomunicaţii Constanţa, Gheorghe Gavrilă, a declarat că judeţul Constanţa este atipic faţă de celelalte din România. "Datorită stabilităţii şi încrederii care s-a acordat directorilor, Constanţa dispune de o forţă capabilă să implementeze foarte repede reforma şi să ne asigure integrarea în Uniunea Europeană (UE), fără nici o problemă. Cred că sîntem în avangarda judeţelor din ţară în ceea ce priveşte apropierea de UE", a mai spus Gheorghe Gavrilă. În schimb, preşedintele comisiei de examinare, inspectorul general adjunct al ISJ, Marian Sârbu, a scos în evidenţă mai multe lipsuri constatate de comisia de examinare. Printre deficienţe Marian Sârbu a enumerat: că unii candidaţi au venit timoraţi la examen, alţii au folosit un limbaj festivist, alţii s-au inspirat din surse comune cînd şi-au întocmit planurile de management ale unităţilor şcolare. Alte lucrări au conţinut şi idei abstracte fără aplicabilitate şi unii candidaţi nu prea ştiu să folosească tehnica de calcul.

La rîndul său, directorul Colegiului Pedagogic "Constantin Brătescu", Constantin Vitanos, a avut de adus cîteva critici sistemului. "Regulamentul este depăşit de viaţă şi nu corespunde realităţilor învăţămîntului românesc. De asemenea, unele cerinţe din Curriculum Vitae, în special cele privind autobiografia, sînt aberante", a precizat Vitanos. El a mai spus că este nevoie de date care să semnaleze calitatea şi nu cele care nu au legătură cu aceasta, aşa cum au fost cerinţele la acest concurs. Din această cauză, nici un candidat nu a putut obţine punctajul maxim, respectiv 8 puncte, cei mai mulţi încadrîndu-se abia la jumătate. El a fost de părere că această problemă trebuie corectată considerînd că nu mai sînt timpurile în care învăţămîntul românesc mai are nevoie de maculatură.



12