România, în coada Europei la dotarea şcolilor cu calculatoare

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

România, în coada Europei la dotarea şcolilor cu calculatoare

Social 02 Iunie 2006 / 00:00 2565 accesări

Inspectoratul Şcolar Judeţean Constanţa, în parteneriat cu Ministerul Educaţiei şi Cercetării (MEdC) şi Telecentrul ICT4U, a organizat ieri, la Constanţa, dezbaterea: "Educaţia în cadrul Economiei bazate pe cunoaştere", reprezentînd una din acţiunile campaniei "Fii pregătIT". Printre invitaţi s-au numărat secretarul de stat în cadrul MEdC, Paloma Petrescu, preşedintele Comisiei de IT din Camera Deputaţilor, Varujan Pambuccian, consilierul în cadrul Ambasadei Finlandei la Bucureşti, Antero Inkari, şi reprezentanţi ai unor companii de prestigiu implicaţi în procesul de educaţie. "Proiectul a fost gîndit pentru a demonstra că se poate utiliza calculatorul în scopuri creative", a declarat managerul Telecentrului ICT4U Contanţa, Liviu Constandache. "Este un eveniment pe care îl apreciem în perspectiva atingerii ţintei europene astfel că pînă în 2010 în şcolile româneşti cinci elevi să aibă la dispoziţie un computer, iar România să realizeze o medie de 5 computere la 10 persoane. În acest moment ocupăm locul 25 din 28, dar cred că trebuie să ne gîndim ce se întîmpla înainte de 2003 cînd a fost lansat un amplu program de dotare a şcolilor cu calculatoare. Atunci, pe un calculator lucrau, în medie, 200 de elevi", a declarat Paloma Petrescu. În prezent, 26 de elevi au la dispoziţie un calculator, cel puţin teoretic, pentru că există unităţi şcolare, în special în mediul rural, unde tehnica de calcul nu este folosită.

În mediul rural computerele sînt folosite necorespunzător

Referindu-se la potenţialul de calcul din şcoli, directorul din cadrul MEdC, Ion Ivan, a declarat că echipamentele nu sînt destinate exclusiv profesorilor de informatică, aşa cum se petrece în 80% din cazuri. "Trebuie ca şi profesorii de la celelalte discipline să îşi suşină cursurile pe aceste echipamente care sînt destinate, în primul rînd, copiilor. De asemenea, în şcolile din mediul rural unde computerele nu sînt folosite nu trebuie să le luăm pentru a le da la alte unităţi şcolare, aşa cum exista o propunere la MEdC. Pentru şcolile din satele şi comunele României pregătim un proiect de înfiinţare a 2.000 de centre informaţionale plasate în locuri publice de acces, respectiv holul şcolii, unde elevii să aibă acces nelimitat şi să utilizeze internetul", a mai spus Ion Ivan.

Sanda Foamete, Senior Manager de Programe Educaţionale- Microsoft România, a evidenţiat faptul că prin programul "Parteneri pentru Educaţie", Microsoft se angajează să fie partener constant al MEdC. "Ne dorim să încurajam cît mai mulţi profesori să devină inovativi, adică, după ce învaţă să utilizeze calculatorul, să-l utilizeze ca resursă în procesul de predare-învăţare. Sîntem în secolul XXI, deci nu doar tabla şi creta pot fi folosite la clasă, ci şi calculatorul şi internetul", a mai spus Sanda Foamete. La rîndul său, Antero Inkari, într-un interviu acordat în exclusivitate cotidianului "Telegraf" a remarcat potenţialul din învăţămînt: "În România există un ridicat nivel de educaţie informaţională, iar din cîte am putut să-mi dau seama, şcolile sînt dotate cu tehnologie de ultimă oră. Comparativ cu Finlanda, pot spune că există diferenţe în procesul de învăţămînt, în sensul că oamenii de la noi folosesc foarte mult Intenetul. Elevii trimit e-mailuri profesorului şi acesta le răspunde sau le comunică rezultatul testului, tot prin mijloace electronice". În contextul globalizării economice, educaţia va reprezenta un factor major de egalizare a şanselor. Din acest motiv, noul currículum în domeniul IT trebuie să prezinte o oferta mult mai permisivă, mai bine orientată spre nevoile reale ale tinerilor, în ceea ce priveşte educaţia digitală. Chiar într-un studiu recent al analiştilor de peste ocean, concluzia finală a fost: "Cine îi oferă copilului un PC (personal computer), i-a asigurat viitorul. Cine nu, NU!"



12