Scandalul Volkswagen „accidentează“ exporturile României

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
Unde dai și unde crapă

Scandalul Volkswagen „accidentează“ exporturile României

Economie 28 Septembrie 2015 / 14:39 870 accesări

PUNEȚI-VĂ CENTURA... Ce impact are scandalul noxelor Volkswagen asupra României? Trecând peste speculațiile privind plata diferenței de taxă de poluare, analiștii Erste Bank (proprietarul Băncii Comerciale Române - n.r.) spun că doar exporturile de componente auto în Germania, care reprezintă 1% din PIB și 2,9% din totalul comerțului extern al României, ar trebui să fie afectate - „Dacă situația se va înrăutăți și se va extinde la alți mari producători de automobile din Germania și Franța, atunci va fi afectată o parte mai mare din exporturile României (inclusiv de mașini și kituri de componente)“. Totodată, cei de la Erste nu exclud și o posibilă scădere a importurilor de mașini ale țării noastre. În ceea ce privește producția auto din țările Europei Centrale și de Est (ECE), ea va continua liniștită, dar numai dacă scandalul noxelor rămâne fixat pe motoarele diesel ale Volkswagen. Potrivit datelor Eurostat, statele din ECE au produs anul trecut circa patru milioane de automobile, dintre care o treime au fost ale grupului VW (Audi, Skoda, Volkswagen, Porsche și Seat). Persistă și incertitudinile legate de cererea de mașini, în contextul daunelor serioase de imagine suportate de Volkswagen; potrivit Erste, ele ar putea avea ca efect „o formare mai conservatoare a stocurilor și investițiilor, dar numai pe termen scurt“. Cu alte cuvinte, investițiile pe termen mediu și lung vor continua să ia în calcul gigantul german Volkswagen (cum e și firesc, de altfel). Culmea, analiștii Erste văd și partea pozitivă a scandalului noxelor - ar putea fi accelerată implementarea de tehnologii noi în industria auto.

DEMITERI ȘI DIVORȚURI CORPORATISTE Între timp, șefii departamentelor de cercetare-dezvoltare din cadrul VW, Audi și Porsche au fost suspendanți din funcții, potrivit unor surse apropiate companiei, citate de Reuters. La Bursa de la Frankfurt, acțiunile Volkswagen au înregistrat un declin de 3%, în prima ședință a săptămânii. De asemenea, Audi, divizie a Volkswagen (VW), a anunţat că 2,1 milioane de automobile ale mărcii, din întreaga lume, sunt echipate cu softul care a permis grupului german să trişeze în timpul testelor de emisii poluante din Statele Unite. Modelele implicate sunt A1, A3, A4, A5, A6, TT , Q3 şi Q5. Totodată, producătorul auto nipon Suzuki Motor Corp a acceptat să-și vândă participația de 1,5% deținută la Volkswagen către grupul german Porsche Automobil Holding SE, prețul tranzacției nefiind dat publicității, conform MarketWatch. În urma vânzării, Suzuki va înregistra un profit special de 36,7 miliarde yeni (304 milioane dolari), a anunțat compania niponă. Suzuki a cumpărat aproape 120 milioane de acțiuni, la prețul de 3.842,50 yeni pe titlu, încheind parteneriatul format în 2009, în urma căruia VW a devenit cel mai mare acționar al producătorului auto nipon. Parteneriatul includea cooperarea în domeniul tehnologic și expansiunea în piețele emergente. Relațiile dintre cei doi parteneri s-au răcit, însă, în condițiile în care compania niponă a acuzat VW că încearcă să preia controlul asupra sa, iar grupul german a criticat faptul că Suzuki a decis să cumpere motoare diesel de la Fiat.

Citește și:

Uite cum se ieftinește motorina!

Elveția interzice vânzarea de mașini Volkswagen

Volkswagen ne fraierește, statul ne arde la buzunar

Taguri articol


12