„Simfonia culorilor”, în pași de dans

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
„Simfonia culorilor”, în pași de dans
Monden 01 Mai 2015 / 00:00 1763 accesări 0 comentarii

De Ziua Internațională a Dansului, foaierul Teatrului Naţional de Operă şi Balet „Oleg Danovski” a devenit loc de întâlnire pentru sensibila Eutherpe şi graţioasa Terpsichore, vegheate de sub voalete de mătase, schiţate de penel de o ... „Misterioasă doamnă”. Seara de miercuri, intitulată „Simfonia culorilor”, i-a adus în faţa publicului pe bas-baritonul Radu Făgărăşan, pe pianista Andreea Bratu şi pe balerina Geta Răvdan, care a ilustrat coregrafic emoții chopiniene.

MUZELE, ÎN DIALOG „Am colaborat foarte bine cu Radu Făgărăşan şi cu Andreea Bratu. Am mai făcut acest gen de spectacole, cu mulţi ani în urmă, şi mă bucur că am revenit, deoarece această îmbinare a artelor e cea mai potrivită formulă pentru un spectacol”, a spus Geta Răvdan.

Arii din opere care nu se regăsesc în repertoriul „Liricului” tomitan - precum „Don Carlo” şi „Macbeth”, de Giuseppe Verdi și „Tannhauser”, de Richard Wagner, „Alcina” şi „Scipione”, de Georg Friedrich Handel - lied-uri de Gabriel Faure, Robert Schumann şi Herman Bemberg, dar şi preludii de Chopin s-au regăsit în programul serii. Nota de culoare a fost conferită de expoziţia de pictură „Misterioasa doamnă” şi de expresivitatea picturală a balerinei Getei Răvdan. 

MISTERUL DIN SPATELE VOALETEI „Expoziția „Misterioasa doamnă” reprezintă, de fapt, o colecție de pălării cu voaletă. Pe această temă am făcut acest spectacol-concert pe care l-am dedicat memoriei tatălui meu. Acesta este motivul pentru care am ales o muzică mai sobră, mai delicată, cu arii din opere precum: „Don Carlo” şi „Macbeth”, de Verdi, dar şi piese din repertoriul unui compozitor mai puţin cunoscut, Herman Bemberg”, a spus bas-baritonul Radu Făgărăşan.

„O EMOŢIE, UN GÂND, O IMPRESIE” „L-am acompaniat pe prietenul şi colegul meu Radu Făgăraşan, de la Universitatea „Ovidius”. Printre ariile şi lied-urile pe care el le-a prezentat, eu am ales, în acord cu tematica spectacolului, preludiile op. 28 de Frederic Chopin, pentru că fiecare preludiu este o stare, este ca şi un tablou pictat, reprezintă un moment, o emoţie, un gând, o impresie”, a spus pianista Andreea Bratu.  

Taguri articol
Loading...
Din aceeaşi secţiune Ştiri similare
Vezi mai multe ştiri

Adaugă comentariul tău





NOTĂ: Te rugăm să comentezi la subiect. Sunt interzise atacurile la persoană, limbajul vulgar sau tendenţios şi postarea materialelor publicitare. Încălcarea acestor norme va fi sancţionată cu ştergerea imediată a comentariului.

Pagina a fost generata in 0.453 secunde