Sporuri pentru bugetarii din administraţie. Cine şi cât ar urma să primească

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
De la 1 ianuarie 2018

Sporuri pentru bugetarii din administraţie. Cine şi cât ar urma să primească

Administrație 27 Septembrie 2017 / 20:44 1427 accesări

Ministerul Dezvoltării a publicat, spre dezbatere publică, un proiect de Hotărâre de Guvern pentru aprobarea Regulamentului privind stabilirea locurilor de muncă, a categoriilor de personal, mărimea concretă a sporului pentru condiții de muncă, precum și condițiile de acordare a acestuia pentru familia ocupațională de funcții bugetare din administrația publică centrală și unitățile teritoriale. Angajații din servicii publice deconcentrate ale ministerelor şi ale altor organe centrale de specialitate, din prefecturi, unităţi bugetare de subordonare centrală şi locală, precum şi din compartimentele de contabilitate, financiar, aprovizionare și investiţii sunt cei care ar urma să beneficieze de aceste sporuri. Potrivit proiectului, sporurile se acordă în condițiile în care sunt întruniți "cel puțin doi factori de risc" din cei cinci posibili (existența factorilor nocivi şi mecanismul de acţiune a acestora asupra organismului; intensitatea de acţiune a factorilor nocivi sau asocierea acestor factori; durata de expunere la acţiunea factorilor nocivi; existenţa unor condiţii de muncă ce implică o suprasolicitare nervoasă, care determină un risc de îmbolnăvire sau de accidentare; structura şi nivelul morbidităţii în raport cu specificul locului de muncă). Funcționarii publici şi personalul contractual pot beneficia de spor pentru condiții periculoase sau vătămătoare - între 5% și 15%.

Mărimea concretă a sporului pentru condiţii periculoase sau vătămătoare de muncă, potrivit proiectului, este următoarea:

A. Spor de până la 15% din salariul de bază pentru personalul care îşi desfăşoară activitatea sub influenţa a 4 factori de risc din cei prevăzuți mai sus;

B. Spor de până la 10% din salariul de bază pentru personalul care îşi desfăşoară activitatea sub influenta a 3 factori de risc din cei prevăzuți mai sus;

C. Spor de până la 5% din salariul de bază pentru personalul care îşi desfăşoară activitatea sub influenţa a 2 factori de risc din cei prevăzuți mai sus.

Proiectul mai prevede ca personalul din instituţiile publice sanitare veterinare şi pentru siguranţa alimentelor care este încadrat şi îşi desfăşoară activitatea în specialitatea funcţiilor specifice să beneficieze şi de următoarele categorii de sporuri:

a) Spor pentru condiţii deosebite de muncă vătămătoare/periculoase - de până la 35%; Sporul pentru condiţii deosebit de periculoase - de până la 75%;

b) Sporul de izolare şi pentru condiţii deosebite de muncă reprezentate de izolare datorată activităţii desfăşurate în localităţi amplasate la altitudine, care au căi de acces dificile sau unde atragerea personalului se face cu dificultate, în punctele de frontieră amplasate în afara localităţilor sau de activitatea desfăşurată în condiţii de radiaţii şi altele asemenea stabilite de ordonatorul principal de credite, cu consultarea sindicatelor - de până la 20%.

(2) Cuantumul sporurilor se aprobă prin ordin al preşedintelui Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor, cu consultarea sindicatelor sau, după caz, a reprezentanţilor salariaţilor, în limita prevederilor prezentului Regulamentul, având la bază buletinele de determinare sau, după caz, expertizare, emise de către autorităţile abilitate în acest sens.

De asemenea, personalul din cadrul Administraţiei Rezervaţiei Biosferei „Delta Dunării" şi comisariatul Rezervaţiei Biosferei „Delta Dunării" din cadrul Gărzii Naţionale de Mediu, care îşi desfăşoară activitatea în teritoriul rezervaţiei, vor beneficia de un spor de izolare de până la 20% din salariul de bază.



12