Transportatorii protestează în toată țara

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
3 noiembrie, ziua drumurilor blocate

Transportatorii protestează în toată țara

Social 04 Octombrie 2017 / 16:44 685 accesări

La 3 noiembrie, TIR-urile, autocarele și taximetrele vor paraliza traficul din București și din alte orașe ale țării

La 3 noiembrie, TIR-urile, autocarele și taximetrele vor paraliza traficul din București și din alte orașe ale țării

Fără supraacciză la carburanți, fără plată defalcată a TVA, returnarea unei părți din acciză, investiții în infrastructură și legi pro-economie - iată ce vor cere transportatorii de la Guvern, la 3 noiembrie, și nu oricum, ci în stradă. Ei vor protesta în Piața Victoriei și pe centura Capitalei, dar și în restul țării. Anul trecut, transportatorii au obținut plafonarea pentru șase luni a tarifelor poliței auto obligatorii (RCA). Poate anul ăsta ne scapă de supraacciză; până la urmă, e o taxă care-a mai fost scoasă din schemă.

OOPS! Federația Operatorilor Români de Transport (FORT) va organiza, începând din 3 noiembrie, ample manifestații de protest, atât în Capitală, cât și la nivel național, nemulțumirile lor fiind legate de accizele la carburanți, de lipsa infrastructurii de transport și a măsurilor legislative care să salveze sectorul - „Pe 3 noiembrie, conform solicitării depuse la Primăria Capitalei, membrii FORT se organizează pentru a manifesta în Piața Victoriei și pe centura Capitalei, după modelul aplicat în 2016, atunci când s-a reușit plafonarea tarifelor practicate de asigurătorii RCA“. De asemenea, în paralel, asociațiile și filialele membre FORT vor organiza coloane de autovehicule de transport marfă ce se vor deplasa purtând în loc vizibil mesajul „Nu distrugeți complet economia! Protest național“. În plus, transportatorii de pasageri vor opri activitatea în anumite intervale orare. Ce vor ei de la Guvern? „Să renunțe la creșterea accizelor la carburanți și să returneze către transportul comercial minimum cinci eurocenți/litru din acciză; să simplifice returnarea cotei-parte de acciză, după introducerea datelor autovehiculelor eligibile în sistem; returnarea să se facă pe baza facturii și desfășurătorului de alimentări și să nu fie condiționată de artificii birocratice inutile, menite să descurajeze solicitările; să renunțe în totalitate la introducerea Split TVA, deoarece nu va stânge mai mulți bani, ci doar va îngreuna artificial activitatea sectorului privat care operează legal; să rezolve problemele de reglementare în domeniul transporturilor de mărfuri și pasageri și să își asume cu termene clare dezvoltarea infrastructurii rutiere la standarde europene“, spun cei de la FORT.

ȘI NU SUNT SINGURII... Mai multe federații din domeniu au criticat Guvernul, pentru reintroducerea supraaccizei. Recent, Uniunea Națională a Patronatului Român (UNPR) a spus că măsura va duce la majorarea prețurilor tuturor bunurilor și serviciilor (putând declanșa un nou val inflaționist, după o perioadă de relativă stabilitate a prețurilor), dar și la închiderea unor firme românești de transport și, implicit, pierderea mai multor locuri de muncă - „Transportatorii vor fi nevoiți să majoreze tarifele, ceea ce le va prejudicia relațiile contractuale curente. De asemenea, vor scădea cantitățile de carburant vândute, deoarece firmele care efectuează curse externe vor alimenta în țările de tranzit, unde prețurile vor fi mai mici decât cele din România (în Austria, spre exemplu). Având în vedere ponderea carburanților în tarifele de transport, firmele românești se vor lovi de o concurență și mai puternică a jucătorilor din alte țări. De aici până la reducerea flotelor sau chiar la închiderea unor firme autohtone nu este un drum foarte lung“.

Taguri articol


12